Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO2712013331ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT, Yrd. Doç.Dr. İkramettin TAŞDEMİR, Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilir.
2Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir.
3Konu alanı ile ilgili kazanımları belli bir sıraya göre sınıflandırabilir.
4Eğitimde planlamanın öneminin farkında olur ve kendi alanı ile ilgili bir plan hazırlayabilir.
5Öğrenme ve öğretim ilkelerini açıklayabilir.
6Öğrenme ve öğretme teorilerini tanımlayabilir ve karşılaştırabilir.
7Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniği kavramlarını kavrayabilir ve aralarındaki farkı açıklayabilir.
8Farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar
2Program geliştirmede temel kavramlar, programın tarihsel gelişimi
3Programın temel öğeleri, hedef çeşitleri, hedef belirleme
4Program çeşitleri, programın özellikleri, temel program kuramları
5Program geliştirmenin dayanakları, yaklaşımları ve modelleri, eğitimde hedeflerin sınıflandırılması
6Öğretim ilkeleri (öğrenciye görelik, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, açıklık, somuttan-soyuta, ekonomiklik, hayatilik, yaparak yaşayarak öğrenme)
7Öğretimin planlanması ve uygulama (Planlı çalışmanın önemi, gerekliliği, öğretim planlarının türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, plan hazırlamanın aşamaları)
8Arasınav
9Öğretim - öğrenme teorileri (Davranışçı yaklaşım, Bilişsel Gestalt yaklaşımı, bilgi işlem yaklaşımı, sosyal bilişsel yaklaşım, Nöro-fizyolojik yaklaşım, yapısalcı yaklaşım, çoklu zeka kuramı)
10Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme)
11Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi)
12Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları
13Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması
14Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması)
15Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15554544555545555
ÖÇ25445555554544445
ÖÇ35454554545554444
ÖÇ45444555555555444
ÖÇ55544545555545555
ÖÇ64555555545455555
ÖÇ74555454555545455
ÖÇ84455545555545554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00