|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO2712013331 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT, Yrd. Doç.Dr. İkramettin TAŞDEMİR, Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları kavrayabilir. | 2 | Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 3 | Konu alanı ile ilgili kazanımları belli bir sıraya göre sınıflandırabilir. | 4 | Eğitimde planlamanın öneminin farkında olur ve kendi alanı ile ilgili bir plan hazırlayabilir. | 5 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini açıklayabilir. | 6 | Öğrenme ve öğretme teorilerini tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. | 7 | Öğretim stratejisi, yöntem ve tekniği kavramlarını kavrayabilir ve aralarındaki farkı açıklayabilir. | 8 | Farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Program geliştirmede temel kavramlar, programın tarihsel gelişimi | | | 3 | Programın temel öğeleri, hedef çeşitleri, hedef belirleme | | | 4 | Program çeşitleri, programın özellikleri, temel program kuramları | | | 5 | Program geliştirmenin dayanakları, yaklaşımları ve modelleri, eğitimde hedeflerin sınıflandırılması | | | 6 | Öğretim ilkeleri (öğrenciye görelik, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, açıklık, somuttan-soyuta, ekonomiklik, hayatilik, yaparak yaşayarak öğrenme) | | | 7 | Öğretimin planlanması ve uygulama (Planlı çalışmanın önemi, gerekliliği, öğretim planlarının türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, plan hazırlamanın aşamaları) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Öğretim - öğrenme teorileri (Davranışçı yaklaşım, Bilişsel Gestalt yaklaşımı, bilgi işlem yaklaşımı, sosyal bilişsel yaklaşım, Nöro-fizyolojik yaklaşım, yapısalcı yaklaşım, çoklu zeka kuramı) | | | 10 | Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme) | | | 11 | Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi) | | | 12 | Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları | | | 13 | Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması | | | 14 | Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması) | | | 15 | Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara
Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|