Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO2412013331BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bilimsel bilgi türlerini ve araştırma kavramını algılama Bilimsel araştırmaların yürütülmesinde takip edilen basamakları kavrama Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları tanımlama Araştırmalarda kullanılan yöntemlerin kökenlerini kavrama Bir araştırma problemi ortaya koyma Problemin doğasın uygun yöntem seçme Değişkenlere uygun veri toplama aracı seçme veya geliştirme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ,
Öğrenme Çıktıları
1Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıklarıni aciklar.
2Bilim nedir, bilimsel bilgi nedir, arastima ve etik nedir bilir ve ifade eder.
3Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri ve farklılıklarıni aciklar.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. Bilim ve temel kavramlar 2. Bilim tarihine ilişkin temel bilgiler 3. Bilimsel araştırmanın yapısı 4. Bilimsel yöntemler 5. Problemi seçme ve tanımlama 6. Araştırma modeli 7. Araştırma modeli 8. Veri toplama yöntemleri 9. Nicel ve nitel veri toplama teknikleri 10. Verilerin kaydedilmesi 11. Verilerin analizi ve yorumlanması 12. Ölçme aracının özellikleri 13. Bilimsel araştırmaların raporlaştırılması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilim nedir, Bilimsel bilgi nedir? Bilimsel araştırma nedir?
2Bilimde Etik nedir?
3Sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde araştırmanın temel özellikleri
4Nicel/nitel araştırma yöntemleri ve birbirinden farklılıkları
5Bilimsel araştırmanın basamakları
6Sorun/problemin belirlenmesi
7ARA SINAV
8Araştırmanın planlanması
9Veri toplama teknikleri
10Verilerin toplanması
11Verilerin analizi
12Sonuçların yorumlanmas
13Rapor yazma ve APA yazim kurallari
14Degerlendirme
15Final sınavı
16Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Allwood, C.M. (2012). The Distinction Between Qualitative And Quantitative Research Methods İs Problematic. Qual Quant. 46:1417–1429. DOI 10.1007/s11135-011-9455-8. 2. Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Nobel Yayınevi. Ankara. 3. Babbie, E. (2007). The Practice of Social Research. Eleventh Edition. Belmont, CA: Wadsworth. 4. Balnaves, M. ve Caputi, P. (2001). Introduction to Quantitative Research Methods. An Investigative Approach. London: Sage Publications Inc. 5. Baykul, Y. (1999). İstatistik Metotlar ve Uygulamalar. Anı Yayıncılık. 3. Baskı. Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım14228
Rehberli Problem Çözümü10220
Seminer177
Bireysel Çalışma21530
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1  3  5          
ÖÇ2  3  5          
ÖÇ3  3  5          
ÖÇ4                
ÖÇ5                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00