Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO1722013331 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gelişimin temel kavram ve ilkelerini, gelişimi etkileyen faktörleri, gelişim dönemlerini ve gelişimi açıklayan kuramları ayrıntılı olarak incelemek, gelişimsel süreçlerin günlük yaşama ve psikolojik danışma sürecine uygulanmasını tartışmak, etkin olarak uygulanmasını analiz etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr. Ömer KARAMAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklayabilme | 2 | Bilişsel, ahlaki ve kişilik gelişime ilişkin kuramları açıklayabilme | 3 | Sosyal, dil ve mizah gelişimini kavrayabilme | 4 | Öğrenmenin tanımını kavrayabilme, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilme | 5 | Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Gelişimin kritik dönemlerinde karşılaşılan sorunları öğrenmek ve çözümler üretmek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | | | 2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | | | 3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | | | 4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | | | 5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | | | 6 | Kişiliğin Gelişimi | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Öğrenme Nedir? | | | 9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | | | 10 | Öğrenme Teorileri | | | 11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | | | 12 | Öğrenme Etkenleri | | | 13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | | | 14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | | | 15 | Final sınavı | | | 16 | genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Davranışlarımız, Kurtman Ersanlı, 2012.
2.Gelişim ve Öğrenme, Kurtman Ersanlı ve ark., 3.Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara 2002.
3.Gelişim ve Öğrenme, Kurtman Ersanlı ve Ersin Uzman (Editör), Lisans Yayıncılık, İstanbul–2005 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözümü | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|