Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | IMO1712013331 | EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif perspektifleri tanıtmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT, Yrd. Doç.Dr. İkramettin TAŞDEMİR, Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, vb. kavramları bilebilme. | 2 | Eğitim, öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları arasındaki ilişkileri açıklayabilme. | 3 | Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilme. | 4 | Etkili (ideal) öğretmen niteliklerini sıralayabilme. | 5 | Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin geçirdiği aşamaları bilebilme. | 6 | Öğretmen yetiştirme programlarının temel özelliklerini açıklayabilme. | 7 | Eğitimin bilimselleşme sürecini açıklayabilme. | 8 | Eğitimin psikoloji, sosyoloji, felsefe ve ekonomi bilimi ile ilişkisini kurabilme. | 9 | Türk eğitim sisteminin yasal ve yönetsel temellerini açıklayabilme. | 10 | Eğitimin bireysel, toplumsal, kültürel, politik, ekonomik işlevlerini örneklendirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1Temel Kavramlar
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri
3 Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen
4 Eğitimin Felsefi Temelleri
5 Aile ve Eğitim
6 Psikolojinin Temelleri
7 Eğitim ve Psikoloji İlişkisi
8 Eğitimin Ekonomik Temelleri
9 Ekonomi Eğitim İlişkisi
10 Eğitimin Teknolojik Temelleri
11 Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
12 Eğitimin Yönetsel Temelleri
13 Meslek ve Öğretmenlik Mesleği
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel Kavramlar | | | 2 | Eğitimin Tarihsel Temelleri | | | 3 | Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen | | | 4 | Eğitimin felsefi temelleri | | | 5 | Aile ve Eğitim | | | 6 | Psikolojinin Temelleri | | | 7 | Eğitim ve Psikoloji İlişkisi | | | 8 | Eğitimin Ekonomik Temelleri | | | 9 | Ekonomi Eğitim İlişkisi | | | 10 | Eğitimin Teknolojik Temelleri | | | 11 | Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları | | | 12 | Eğitimin Yönetsel Temelleri | | | 13 | Meslek ve Öğretmenlik Mesleği | | | 14 | Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | 3 | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | 3 | | 3 | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | 3 | 2 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|