Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
IMO1712013331EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimlerinin özelliklerini ve ilkelerini, öğretmen yetiştirme sistemini, eğitimin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, felsefi ve hukuki temellerini, Türk eğitim sistemini ve eğitim alanındaki alternatif perspektifleri tanıtmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç.Dr.Meral CANSIZ AKTAŞ, Yrd. Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU, Yrd. Doç. Dr. Seher BAYAT, Yrd. Doç.Dr. İkramettin TAŞDEMİR, Yrd. Doç. Dr. Nalan ARABACI
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim, vb. kavramları bilebilme.
2Eğitim, öğrenme, öğretme ve öğretim kavramları arasındaki ilişkileri açıklayabilme.
3Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini açıklayabilme.
4Etkili (ideal) öğretmen niteliklerini sıralayabilme.
5Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sisteminin geçirdiği aşamaları bilebilme.
6Öğretmen yetiştirme programlarının temel özelliklerini açıklayabilme.
7Eğitimin bilimselleşme sürecini açıklayabilme.
8Eğitimin psikoloji, sosyoloji, felsefe ve ekonomi bilimi ile ilişkisini kurabilme.
9Türk eğitim sisteminin yasal ve yönetsel temellerini açıklayabilme.
10Eğitimin bireysel, toplumsal, kültürel, politik, ekonomik işlevlerini örneklendirebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1Temel Kavramlar 2 Eğitimin Tarihsel Temelleri 3 Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen 4 Eğitimin Felsefi Temelleri 5 Aile ve Eğitim 6 Psikolojinin Temelleri 7 Eğitim ve Psikoloji İlişkisi 8 Eğitimin Ekonomik Temelleri 9 Ekonomi Eğitim İlişkisi 10 Eğitimin Teknolojik Temelleri 11 Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları 12 Eğitimin Yönetsel Temelleri 13 Meslek ve Öğretmenlik Mesleği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar
2Eğitimin Tarihsel Temelleri
3Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen
4Eğitimin felsefi temelleri
5Aile ve Eğitim
6Psikolojinin Temelleri
7Eğitim ve Psikoloji İlişkisi
8Eğitimin Ekonomik Temelleri
9Ekonomi Eğitim İlişkisi
10Eğitimin Teknolojik Temelleri
11Teknoloji, Eğitim Teknolojisi Ve Öğretim Teknolojisi Kavramları
12Eğitimin Yönetsel Temelleri
13Meslek ve Öğretmenlik Mesleği
14Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14228
Tartışma14228
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ152              
ÖÇ252              
ÖÇ3  3 33 3  3     
ÖÇ4  3 33 3  3     
ÖÇ54               
ÖÇ63               
ÖÇ72               
ÖÇ8        32      
ÖÇ9                
ÖÇ10                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00