|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSAT3112013147 | RÖLEVE VE RESTORASYON | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Teknik resim ve rölövenin sanat tarihi bakımından öneminin kavranması; ders katılımcılarının plan, kesit gibi çizimleri algılayabilmelerini sağlamak; tarihi yapıların sağlıklı bir şekilde nasıl restore edilmesi gerektiği ve bunun için gerekli olan rölöve alım ve çizim tekniğinin verilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Rölöve ve restorasyon tanımını kavrayabilir. | 2 | Rölöve ve restorasyonun mimari ve planlama içerisindeki yerini ve önemini kavrayabilir. | 3 | Klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemlerini kavrar, ölçme yöntemlerini uygulayabilir. | 4 | Genel restorasyon ilkeleri hakkında bilgi verebilir. | 5 | Sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yeniden kullanım ve çağdaş ek kavramlarını açıklayabilir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sanat Tarihi kapsamındaki mimarlık yapıtları ile üç boyutlu objelerin algılanması için gerekli plan, mekân, biçim, boyut, perspektif kavramlarının benimsetilmesi. Örnek rölöve çizimlerinin gösterilmesi, klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemlerinin öğretilmesi, mevcut bir yapının ölçme metotlarına göre ölçüsünün alınması, alınan ölçülere göre yapının plan, kesit ve cephelerinin çizilmesi, restorasyon kavramı ve önemi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ayrıntılı belgelemenin önemi, görsel ve yazılı belgeleme yöntemleri. | | | 2 | Rölöve kavramı, tek ve toplu yapı rölöveleri. | | | 3 | Klasik ve aletli ölçme teknik ve yöntemleri, basit alet ve gereçlerin tanıtılması. | | | 4 | Rölöve teknikleri, yatay ve düşey ölçülerin alınması ve çizim tekniklerinin anlatılması. | | | 5 | Kroki çizimi | | | 6 | Ölçüm Çalışmaları | | | 7 | Ölçüm Çalışmaları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çizim Çalışmaları | | | 10 | Çizim Çalışmaları | | | 11 | Restorasyon kavramı, restorasyonun Sanat Tarihi içerisindeki yeri ve önemi | | | 12 | Restorasyon teknikleri; sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, çağdaş ek, yeniden işlevlendirme, yeniden yapım ve temizleme. | | | 13 | Taşıma and arkeolojik restorasyon | | | 14 | Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme,yasalar ve koruma eğitimi | | | 15 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Önerilen Kaynaklar: Eyüpgiller, K. K., L. Zakar. Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri, Ömür Matbaacılık, İstanbul, 2015. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996. Uluengin, M. B., Rölöve, Yem Yayınları, İstanbul 2002.
Ders Malzemesi: T cetveli, cetvel, pergel, gönye, minkale, mikyas, kumpas, çelik metre, katlanır metre, şakül, su terazisi, plançete. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 | Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 | Alan Gezisi | 2 | 5 | 10 | Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | | | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | | | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|