Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GTDE1022013147 | TÜRK DİLİ-II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sözcük bilgisi, sözcük türleri; cümle bilgisi ve Türkçenin sözdizimi; kompozisyon, sözlü ve yazılı kompozisyon türleri; sözlü ve yazılı anlatım teknikleri; Türkçenin günümüz sorunları; metin (şiir, roman, öykü, deneme vb.) çözümleme yöntemleri ve uygulamaları |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Nuray KUL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk dil bilgisini bilir. | 2 | Dünya dilleri içinde Türk dilinin yerini kavrar. | 3 | Türk dilinin tarihini bilir. | 4 | Türk dilini sözlü olarak güzel ve etkili biçimde kullanır |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Türkçe yazılan eserleri tanımalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği |
Türkçenin gelişimi ve bugünkü durumu hakkında öğrencileri bilgilendirerek Türkçenin zenginliğini göstermek, ulusal bir dil bilinci kazandırmak, Türkçeyi doğru şekilde konuşup yazabilmeyi sağlamak. Dünyadaki büyük dillerle Türk dilini karşılaştırmak, büyük dillerin dil politikaları ile Türk dili dil politikasını karşılaştırmak, Türkçenin günümüz sorunları hakkında bilgilendirmek ve konuşma eğitimi vermektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil bilgisi bilme | | | 2 | Türkiye Türkçesini doğru kullanabilme | | | 3 | Türkçenin günümüz sorunlarını bilme ve bunların çözümü yönünde yorumlar yapabilme | | | 4 | Okuduğunu anlama, anladığını yorumlayabilme, yorumlarını sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilme | | | 5 | Metin çözümleme yöntemlerini kavrama ve uygulayabilme | | | 6 | Duygu ve düşüncelerini yazıyla ve sözle doğru ifade edebilme
| | | 7 | Sözel yeteneğini keşfetme | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Türk dili politikasını kavrama ve bunun geliştirilmesi yönünde yorumlar yapabilme | | | 10 | Yazı dilini doğru kullanabilme | | | 11 | Konuşma dilini doğru kullanabilme | | | 12 | Anlatım tekniklerini kavrama ve uygulayabilme | | | 13 | Sesleri doğru çıkarabilme. Vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyabilme ve şiir okuma çalışmaları | | | 14 | Kompozisyon yazma ve düzeltme çalışmaları | | | 15 | Öykü,deneme,anı, makale,fıkra yazma ve düzeltme çalışmaları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders Kitapları
1) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri - Fahri ÖZKAN
2) Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri,Doç .Dr. İsmail DOĞAN
Önerilen Kaynaklar
1) Korkmaz, Zeynep. Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara, 2003.
2) Gülensoy, Tuncer; Birinci, Necat, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
3) Banguoğlu, Tahsin. Türkçenin Grameri, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|