Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSAT1042013147 | ERKEN İSLAM SANATI-II | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslamiyet’in insanlara tebliği ile ortaya çıkmaya başlayan sanat ve kültürün oluşum süreci kapsamında Emeviler dönemine ait saraylar ve saray kompleksleri ile bu yapıların köken ve etki alanlarını öğrencilere öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Ahmet Ali BAYHAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Erken dönem İslam saray mimarisi hakkında bir fikir sahibi olabilir. | 2 | İslamiyet öncesi ve sonrasına ait kültürler arasında bir karşılaştırma yapabilir. | 3 | Yönetici sınıf ile halk kitleleri arasındaki yaşam farklılıklarını algılayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Emeviler dönemine ait saraylar ve saray kompleksleri ile bu yapıların köken ve etki alanları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hırbet el-Minye, Burku Kasrı | | | 2 | Kuseyr Amra | | | 3 | Kasru’l-Hayru’l-Garbi | | | 4 | Mişatta Sarayı, Kasru’t-Tuba | | | 5 | Hırbet el-Mefcer | | | 6 | Kuseyr el-Hallabat, Hamam el-Sarah ve Kuseyr el-Hallabat Camii | | | 7 | Amman Emevi Saray Kompleksi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kasru’l-Hayru’ş-Şarki | | | 10 | Kudüs Emevi Saray Kompleksi, Kasru’l-Harane | | | 11 | Rusafa, Kastal Sarayı | | | 12 | Cebel Says | | | 13 | Tululu’ş-Şaiba Sarayı, Bayır Kasrı | | | 14 | Ancar (Aynu’l-Car) | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Creswell, K. A. C., Early Muslim Architecture, 2 Cilt, Oxford, 1932-40.
Creswell, K. A. C. – Allan, J. W., A Short Account of Early Muslim Architecture, Cairo, 1989.
Ülken, H. Z., İslam Sanatı, İstanbul, 1948.
Yetkin, S. K., İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954.
Yetkin, S. K. İslam Mimarisi, Ankara, 1965.
Yetkin, S. K., İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul, 1984.
Islam Art and Architecture (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), France, 2000.
İslam Sanatı ve Mimarisi (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), Italy, 2007.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|