|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GYDI1012013147 | YABANCI DİL-I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders elementary (başlangıç) düzeyinde İngilizce dilbilgisine sahip öğrencileri pre-intermediate (alt-orta) düzeyine çıkarmaktır.
Öğrencilere temel dilbilgisi kurallarını öğreterek, öğrencilerin anlamlı ve doğru İngilizce cümleler kurabilmelerini ve yazılı-sözlü olarak
kendilerini ifade edebilmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Halise YAVUZ, Mine BEKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler. | 2 | Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler | 3 | Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Introducing yourself and friends; saying hello and good-bye;
• Exchanging personal information
• Talking about jobs
• Counting numbers
• Talking about people’s ages, birthdays
• Talking about possessions
• Talking about the favourites we have got
• Talking about family members
• Talking about people’s physical appearances, characters and personalities
• Describing the places people live in
• Talking about the furniture and the things used at home
• Talking about food and drinks
• Ordering food at a restaurant
• Talking about shop names
• Doing shopping
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Greetings; Introducing yourself; Subject Pronouns, Possessive Adjectives | | | 2 | Exchanging personal information (age, country, nationality, job), Writing sentences to introduce other
people, Listening for specific information | | | 3 | The simple present verb “to be”, Cardinal and ordinal numbers | | | 4 | Asking and answering birthdays, telephone numbers, Making dialogues to exchange personal information, Listening to dialogues to fill in the gaps | | | 5 | Singular and Plural nouns, “This /that, These / those” | | | 6 | “Have hot / has got”, Adjectives describing people and things | | | 7 | Revision and Consolidation | | | 8 | Mid-tem exam | | | 9 | Possessive “’s”, Nouns used for family members | | | 10 | Adjectives describing people’s physical appearances and personalities | | | 11 | “There is / There are”, Adjectives used to describe places | | | 12 | Nouns used for the parts of a house, the furniture | | | 13 | Nouns used for food and drinks, How to make uncountable nouns countable, “How much , How many, A lot of, Some, Any” | | | 14 | Ordering food at a restaurant ( “Can I /we ..... please?”, “(What) would you like ....?”, “I’d like....”, Nouns for shops, doing shopping | | | 15 | Revision and Consolidation | | | 16 | Final Exam | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Soars John & Liz,-New Headway Beginner, Oxford
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 1 | | | | | 1 | | | | | | 1 | | | | ÖÇ2 | | 1 | | | | | 1 | | | | | | 1 | | | | ÖÇ3 | | 1 | | | | | 1 | | | | | | 1 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|