|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GSAT1032013147 | ERKEN İSLAM SANATI-I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | İslamiyet’in insanlara tebliği ile ortaya çıkmaya başlayan sanat ve kültürün oluşum süreci kapsamında Emeviler dönemine ait cami ve mescitler ile bu yapıların köken ve etki alanlarını öğrencilere öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Ahmet Ali BAYHAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Erken dönem İslam cami mimarisi hakkında bir fikir sahibi olabilir. | 2 | İslamiyet öncesi ve sonrasına ait kültürler arasında bir karşılaştırma yapabilir. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hz. Peygamber devri ilk mescitler, Dört Halife devri cami ve mescitleri, Emeviler devri cami-mescitleri ve saray kompleksleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İslamiyetin ortaya çıkışı, Kâbe | | | 2 | Mescid-i Nebevi | | | 3 | Basra Mescidi, Kufe Mescidi, Amr b. As Camii | | | 4 | Kubbetü’s-Sahra, Mescid-i Aksa | | | 5 | Vasıt Camii, Emeviye Camii | | | 6 | Halep Ulu Camii, Hama Ulu Camii | | | 7 | Baalbek Büyük Camii, Amman Cuma Camii | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Bosra Ömer Camii, Sana Büyük Camii | | | 10 | Banbhore Cuma Camii, Harran Ulu Camii | | | 11 | Seydi Ukba Camii | | | 12 | Susa (Huzistan) Camii, Kasr Mukatil Camii | | | 13 | Guanqzhou Büyük Camii | | | 14 | Emevi cami mimarisinin değerlendirilmesi | | | 15 | Emevi Cami mimarisinin kaynak ve etki alanları | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Creswell, K. A. C., Early Muslim Architecture, 2 Cilt, Oxford, 1932-40.
2. Creswell, K. A. C. – Allan, J. W., A Short Account of Early Muslim Architecture, Cairo, 1989.
3. Ülken, H. Z., İslam Sanatı, İstanbul, 1948.
4. Yetkin, S. K., İslam Sanatı Tarihi, Ankara, 1954.
5. Yetkin, S. K. İslam Mimarisi, Ankara, 1965.
6. Yetkin, S. K., İslam Ülkelerinde Sanat, İstanbul, 1984.
7. Islam Art and Architecture (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), France, 2000.
8. İslam Sanatı ve Mimarisi (Ed.: M. Hattstein – P. Delius), Italy, 2007. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|