|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GENG4042016146 | EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-II | Zorunlu | 4 | 8 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri günümüz edebi ve kültürel okuma ve yorumlama kuramlarını anlamaya teşvik etmektir. Bu ders ayrıca, öğrencileri çeşitli çağdaş eleştirel kuramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. İbrahim Koç | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çağdaş edebi yaklaşımları anlayabilme. | 2 | Edebi kuramları ayırt edebilme. | 3 | Edebi kuram ve eleştiri terminolojisini kullanabilme. | 4 | Edebi eserleri, çağdaş edebiyat kuramları bilgileriyle kişisel olarak değerlendirebilme. | 5 | Kendilerine, başkalarına ve dünyaya bakış açılarını genişletebilme. | 6 | Genel olarak edebiyatı ve edebi eserleri değerlendirebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, çağdaş edebiyat eleştirilerini genel olarak tanıtmayı amaçladığı için öncelikle 20. yüzyıl edebi eleştiri kuramlarını içermektedir. Tartışılacak olan kuramlar arasında: yeni eleştiri, arketipsel, yapısalcı, yapısalcılık sonrası, postmodern, okur- merkezli, psikoanalitik, Marksist, feminist, kültürel materyalizm, queer ve postkolonyel kuramlar bulunmaktadır | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar. | Ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Derse Giriş- Tanıtım | Okuma ve tartışma | | 3 | Kuram Öncesi Kuram; Yeni Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 4 | Arketipsel Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 5 | Okur Merkezli Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 6 | Yapısalcılık | Okuma ve tartışma | | 7 | Yapısalcılık Sonrası ve Yapıbozumu | Okuma ve tartışma | | 8 | Postmodernizm | Okuma ve tartışma | | 9 | Psikoanalitik Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 10 | Feminist Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 11 | Lebiyen/ Gay Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 12 | Marksist Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 13 | Yeni Tarihselcilik ve Kültürel Materyalizm. | Okuma ve tartışma | | 14 | Kolonyel Sonrası Eleştiri | Okuma ve tartışma | | 15 | Genel tekrar ve Değerlendirme | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Course Book: Barry, Peter. Beginning Theory. An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester and New York: Manchester UP, 1995. Berger, Arthur Asa. Cultural Criticism. A primer of Key Concepts. London: SAGE Publications, 1995. Guerin, Wilfred L. et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. New York and Oxford: Oxford UP, 1992. RECOMMENDED READING LIST Moran, Berna. Edebiyat Kuramı ve Eleştiri. Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Atkins, G. Douglas, and Laura Morrow, eds. Contemporary Literary Theory. Amherst: University of Massachusetts Press, 1989. Bressler, Charles E. (1994) Literary Criticism, An Introduction to Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall, 1999. Con Davids, Robert, and Laurie Finke, eds. Literary Criticism and Theory: The Greeks to the Present. New York: Longman, 1989. Crane, R. S., et al. Critics and Criticism: Ancient and Modern. Chicago: University of Chicago Press, 1952. Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Minneapolis: University of Minneapolis, 1983. Jefferson, Ann, and David Robey. Modern Literary Theory: A Comparative Introduction. 2nd ed. London: Batsford, 1986. Rice Philip, and Patricia Waugh, eds. Modern Literary Theory; A Reader. 2nd ed. London: Arnold, 1992. Schorer, Mark, et al. Criticism: The Foundations of Modern Literary Judgement. New York: Harcourt, 1958. Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism: From Plato to the Present. New York: Longman, 1988. Selden, Raman, and Peter Widdowson. A Readers Guide to Contemporary Literary Theory. 3rd ed. Lexington: The University Press of Kentucky, 1993. Watson, George. The Literary Critics. London: Woburn Press, 1973. Wimsatt, William K., and Cleanth Brooks. Literary Criticism: A Short History. New York: Alfred A. Knopf, 1964. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 10 | 1 | 10 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | | 3 | | 4 | | 2 | 5 | | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | ÖÇ2 | | 2 | | 3 | | 4 | | | 2 | 5 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | ÖÇ3 | 3 | | 4 | | 5 | | 3 | 2 | | | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | | ÖÇ4 | | 3 | | 4 | | 5 | | | 3 | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | 2 | | 4 | 3 | | | 4 | | 5 | | 2 | | 3 | | ÖÇ6 | | 4 | | 5 | | 2 | | | 4 | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|