|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GENG4032016146 | EDEBİYAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ-I | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri edebiyat eleştiri tarihi konusunda bilgi edinmeye ve bu konuyla ilgili belli başlı dönem ve eleştiri kuramanlarını incelemeye teşvik etmektir. Ders ayrıca, öğrencileri eleştirel kuramlarla tanıştırmayı ve bu kuramları edebiyatla buluşturmayı amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Cüneyt Özata | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eleştiri tarihi boyunca karşılaşılan önemli eleştirmenleri ve onların kuram ve fikirlerini tanıyabilme. | 2 | Eleştirel kuramlarla ilgili belli başlı kavramları tanıyabilme. | 3 | Değişen zamana ve eleştirel kuramlara uygun olarak edebiyatın değer ve işlevini kavrayabilme. | 4 | Kendi eleştiri ve fikirlerini oluşturabilme. | 5 | Çeşitli metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme. | 6 | Genel olarak edebiyatı ve edebi eserleri değerlendirebilme. |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, edebiyat eleştirisi tarihini genel ve kronolojik olarak incelemeyi amaçladığı için, öncelikle Platon, Aristo and Horas’ın eserleri ve fikirleriyle başlayıp daha sonra 19. yüzyılın sonuna kadar sırasıyla önemli eleştirmenlerin eser ve görüşleriyle devam etmektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar. | ders içeriğinin incelenmesi | | 2 | Derse Giriş- Tanıtım | Okuma ve tartışma | | 3 | Platon: Republic, Book X, pp. 33-45. | Okuma ve tartışma | | 4 | Aristo: Poetics, pp. 48-66. | Okuma ve tartışma | | 5 | Horace: Art of Poetry, pp. 68-75. | Okuma ve tartışma | | 6 | Longinus: On the Sublime, pp. 77-102. | Okuma ve tartışma | | 7 | Dante: Letter to Can Grande Pella Scala, pp. 121-123. Boccacio: Life of Dante, from Chapter IX & X, pp. 125-127 | Okuma ve tartışma | | 8 | Sir Philip Sidney: An Apology for Poetry, pp. 155-77. | Okuma ve tartışma | | 9 | John Dryden: An Essay of Dramatic Poesy, pp. 228-57 | Okuma ve tartışma | | 10 | Alexander Pope: An Essay on Criticism, pp. 278-86. Samuel Johnson: Preface to Shakespeare, pp. 329-36. | Okuma ve tartışma | | 11 | William Wordsworth: Preface to the Second Edition of Lyrical Ballads, pp. 433-43. Samuel Coleridge: Biographia Literaria, from chapter XII, XIII, XIV pp. 468-471. | Okuma ve tartışma | | 12 | Matthew Arnold: The Function of Criticism at the Present Time, pp. 583-95. | Okuma ve tartışma | | 13 | Hippolyte Taine: from History of English Literature, pp. 602-14. | Okuma ve tartışma | | 14 | Henry James: The Art of Fiction, pp. 661-670. | Okuma ve tartışma | | 15 | Genel değerlendirme. | Okuma ve tartışma | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Course Book: Critical Theory Since Plato, ed. By Hazard Adams. Recommended Reading: Moran, Berna. Edebiyat Kuramı ve Eleştiri. Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Atkins, G. Douglas, and Laura Morrow, eds. Contemporary Literary Theory. Amherst: University of Massachusetts Press, 1989. Con Davids, Robert, and Laurie Finke, eds. Literary Criticism and Theory: The Greeks to the Present. New York: Longman, 1989. Crane, R. S., et al. Critics and Criticism: Ancient and Modern. Chicago: University of Chicago Press, 1952. Jefferson, Ann, and David Robey. Modern Literary Theory: A Comparative Introduction. 2nd ed. London: Batsford, 1986. Rice Philip, and Patricia Waugh, eds. Modern Literary Theory; A Reader. 2nd ed. London: Arnold, 1992. Schorer, Mark, et al. Criticism: The Foundations of Modern Literary Judgement. New York: Harcourt, 1958. Selden, Raman, ed. The Theory of Criticism: From Plato to the Present. New York: Longman, 1988. Selden, Raman, and Peter Widdowson. A Readers Guide to Contemporary Literary Theory. 3rd ed. Lexington: The University Press of Kentucky, 1993. Watson, George. The Literary Critics. London: Woburn Press, 1973. Wimsatt, William K., and Cleanth Brooks. Literary Criticism: A Short History. New York: Alfred A. Knopf, 1964. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Quiz | 10 | 1 | 10 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | | 3 | | 4 | | 2 | 5 | | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | ÖÇ2 | | 2 | | 3 | | 4 | | | 2 | 5 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | ÖÇ3 | 3 | | 4 | | 5 | | 5 | 2 | | | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | | ÖÇ4 | | 3 | | 4 | | 5 | | | 3 | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | 2 | | | 3 | | | 4 | | 5 | | 2 | | 3 | | ÖÇ6 | | 4 | | 5 | | 2 | 2 | | 4 | 3 | | 4 | | 5 | | 2 | | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|