Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GENG1072016146İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİLERİ-IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin; dinleme becerisini geliştirmesini, sözlü anlatım becerisini geliştirmesini, kelime dağarcığını geliştirmesini, sözlü ifadeleri rahatça ve yerinde kullanabilmesini, not alma yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Manolya AKYÜZ
Öğrenme Çıktıları
1Sözlü anlatım becerisini geliştirebilme.
2Not alma tekniklerinin temel ilkelerini kavrayabilme.
3Not alma tekniklerini etkin kullanabilme.
4Sözlü olarak etkin iletişim kurabilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dinleme, Konuşma, Not Alma Teknikleri, Sözlük Çalışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar; Dinlemenin fonksiyonları Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi, Anlatım
2Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 1. Bölüm; Deyimler (Bölüm 1-2)
3Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 2. Bölüm; Deyimler (Bölüm 3-4)
4Dikte ve Sözlük Çalışmaları Konuşma Sınıf içi tartışma; Deyimler (Bölüm 5-6)
5Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 3. Bölüm; Deyimler (Bölüm 7-8)
6Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler4. Bölüm; Deyimler (Bölüm 9-10)
7Dikte ve Sözlük Çalışmaları Konuşma Sınıf içi tartışma; Deyimler (Bölüm 11-12)
8Ara sınav Ses kayıtları teslimi
9Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 5. Bölüm; Deyimler (Bölüm 13-14)
10Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 6. Bölüm; Deyimler (Bölüm 15-16)
11Dikte ve Sözlük Çalışmaları Konuşma Sınıf içi tartışma; Deyimler (Bölüm 17-18)
12Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 7. Bölüm; Deyimler (Bölüm 19-20)
13Dinleme Not Alma Teknikleri Deyimler 8. Bölüm; Deyimler (Bölüm 21-22)
14Dikte ve Sözlük Çalışmaları Konuşma Sınıf içi tartışma; Deyimler (Bölüm 23-24)
15Dikte ve Sözlük Çalışmaları Konuşma Sınıf içi tartışma; Deyimler (Bölüm 25-26); Ses kayıtları teslimi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders Kitabı Lynch, Tony. Study Listening: A Course in Listening to Lectures and Note-Taking. Cambridge: Cambridge UP, 2004. Yardımcı Kitaplar Dixson, Robert. Essential Idioms in English. NY: Pearson Education Inc., 2004. Rossman, Mary Blanche ve Mary Wilda Mills. The Dictation Spelling Book. St. Louis: Nixon-Jones Printing Co., 1905. Spelling and Dictation Class-Book with Etymological Exercises. London: Simpkin, Marshall and co. and Hamilton, Adams and co., 1864.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım15230
Uygulama/Pratik15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1 4   5      5    3
ÖÇ2   4       34   3 
ÖÇ33 5  33  5     4  
ÖÇ4 44  5     54   43
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00