Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GENG1052016146 | İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere yoğun okuma alışkanlıkları kazandırmak, Öğrencilerin değişik türde yazı türlerinde örnek çalışmaları yapmalarını sağlamak, Öğrencilerin yazma becerisinde düzen, tutarlılık, uyum gibi özellikleri geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç Dr. Ercan TOMAKİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Akademik çalışmaları için gerekli okuma ve yazma becerisine sahip olacaklar | 2 | Eleştirel düşünce becerisini kullanabilecekler, | 3 | Yazma becerisi ile ilgili alt becerileri ( paragraf düzeyinde özetleme, taslak çıkarma,başka kelimeler kullanarak bir yazılı bir metni tekrar yazma)uygulayabilecekler. | 4 | Okuma becerisi ile ilgili alt becerileri (ana fikri çıkarma, detayları anlama, metinden kelimeleri çıkarma) ayırt edebilecekler |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste eleştirel düşünce becerileri, bilgiyi özümseyebilme, bir problemi analiz edebilme, okuma ve yazma becerisine ait alt beceriler öğretilecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Introduction to reading | | | 2 | Skimming & Scanning | | | 3 | Intensive and extensive reading | | | 4 | writing 'title and topic sentence' | | | 5 | writing 'supporting sentence and conclusion' | | | 6 | writing 'summary and paraphrases' | | | 7 | controlled paragraph writing | | | 8 | free paragraph writing | | | 9 | mid-term exam | | | 10 | descriptive (process) paragraph writing | | | 11 | Açıklayıcı descriptive (physical) paragraph writing | | | 12 | narrative paragraph writing | | | 13 | definition paragraph writing | | | 14 | examplification paragraph writing | | | 15 | Final exams | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ana Kaynak: A. Savage & M. Shafiei (2007) Effective Academic Writing 1
Yard. Kaynaklar: 1. D Shiach, & J. Murray (2005) Basic Written English
2. Graham King, (2005) Good Writing
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 7 | 1 | 7 |
Derse Katılım | 16 | 4 | 64 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 5 | | | | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | | | ÖÇ2 | 2 | 2 | 1 | | | | 1 | | | 3 | 1 | 2 | | 1 | | | | | ÖÇ3 | 2 | 2 | 4 | 3 | | | | | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | | 3 | 3 | | ÖÇ4 | 3 | 3 | 5 | | | | | | 2 | 2 | | | | 2 | | | 1 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|