Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GENG1012016146 | İNGİLİZ EDEBİYATI TARİHİ-I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Edebiyat kavramını, temel edebi türler, alttürler ve bu türlerin temel öğe ve terimlerini örnek metinlerle tanımlama yoluyla öğrencileri edebi çalışmalarla tanıştırmak, edebi yaklaşımları örnek uygulamalarla kısaca gözden geçirerek öğrencilerin inceleme ve kritik düşünme yeteneklerini geliştirme ve İngiliz edebiyatındaki dönemleri ana hatlarıyla tanıtmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ece EREREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | • Chaucer’dan Milton’a kadar olan dönemin edebi karakterlerini sıralayabilme. | 2 | • Dönemin yazarları tarafından yazılmış önemli eserleri tartışabilme. | 3 | • Dönemin edebi akımlarını karşılaştırıp kıyaslayabilme. | 4 | • Dönemin edebi metinlerini kendi bakış açısından değerlendirebilme. | 5 | • Edebi metinler üzerine sözlü ya da yazılı materyal hazırlama. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İngiliz edebiyat tarihinin ana hatlarıyla ve çeşitli örnek eserlerle öğrencilere benimsetilerek öğretilmesini içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anglo-Saxon Edebiyatı | | | 2 | Anglo-Saxon Edebiyatı | | | 3 | Orta İngilizce Nesir ve Nazımının Gelişimi | | | 4 | Orta İngilizce Nesir ve Nazımının Gelişimi | | | 5 | Kurban Bayramı tatili | | | 6 | Orta İngilizce Edebiyatı: Fabliau, Lirik, Rüya alegorisi, Ballad | | | 7 | Orta İngilizce Edebiyatı: Fabliau, Lirik, Rüya alegorisi, Ballad | | | 8 | Chaucer, Gower, Piers Plowman | | | 9 | Chaucer, Gower, Piers Plowman | | | 10 | Ara sınav | | | 11 | Orta Çağın Sonu | | | 12 | Orta Çağın Sonu | | | 13 | Tudor Sahnesinin Açılışı | | | 14 | Tudor Sahnesinin Açılışı | | | 15 | Spenser ve Dönemi | | | 16 | Dönem Sonu sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İngiliz Edebiyatı Tarihi- Mina URGAN
A Critical History of English Literature- David Daiches
The Norton Anthology of English Literature
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 11 | 2 | 22 |
Derse Katılım | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | 5 | | | | | | 5 | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | | 3 | | | | | | | | | 5 | | | | 4 | 4 | | ÖÇ3 | 4 | 3 | | | | 4 | 5 | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | 3 | 5 | | | | | 3 | | 5 | | | | 4 | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|