|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ENG2122016136 | İNGİLİZ ROMANI-II | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | “Roman nedir?” sorusuna odaklanarak romans ve epik gibi daha eski edebi türler ile roman arasındaki farkı ve ilişkiyi ortaya koymak; İngiliz romanının doğuşunu ve gelişimini 18. ve 19. yüzyılda yazılmış örnekler ışığında incelemek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Erdinç PARLAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Romanın temel karakteristiklerini romans ve epik gibi daha eski türlerden ayırabilmek. | 2 | Avrupa’da ve özellikle İngiltere’de romanın doğuşunu hazırlayan sosyal, felsefi ve politik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 | İngiliz Edebiyatında romanın gelişimini kültürel gelişmeler ışığında ve çerçevesinde takip edebilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Romans ile roman arasındaki farklar ve benzerlikler; romanın tür olarak temel özellikleri; İngiliz Edebiyatında romanın doğuşu; romanın doğuşu ve gelişiminin ideolojik ve kültürel uzantıları; Samuel Richardson, Charles Dickens, Thomas Hardy, E. M. Forster. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Roman nedir? Tanımlar ve Farklar: Romans, Epik ve Roman
| Ders anlatımı Tartışma | | 2 | Birey ve Toplum arasındaki ilişki; İngiliz romanının İngilizliği Ders anlatımı Okuma (Bakhtin, “Epic and the Novel: Toward a Methodology for the Study of the Novel”; Terry Eagleton, “What is a Novel?”) | Tartışma
| | 3 | Epistolari Roman Samuel Richardson, Pamela Tarihsel bağlam: kentleşme, endüstrileşme, demokratikleşme
| Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma
| | 4 | Samuel Richardson, Pamela Tarihsel bağlam: kentleşme, endüstrileşme, demokratikleşme | Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma | | 5 | Samuel Richardson, Pamela İngiliz romanının kurucuları olarak Richardson and Fielding
| Ders anlatımı Okuma (Pamela,) Tartışma | | 6 | Quiz Bildungsroman: Charles Dickens ve David Copperfield | Ders anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma | | 7 | Roman ve Anlatı Charles Dickens, David Copperfield | Ders anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma | | 8 | Roman ve Karakter Charles Dickens, David Copperfield | Ders anlatımı Okuma (David Copperfield,) Tartışma | | 9 | Ara Sınav
| Yazılı Sınav | | 10 | Thomas Hardy, Jude the Obscure Sosyal Kurumların Eleştirisi: Eğitim, Sınıf ve Üniversite | Ders anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma | | 11 | Thomas Hardy, Jude the Obscure Sosyal Kurumların Eleştirisi: Evlilik | Ders anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma
| | 12 | Thomas Hardy, Jude the Obscure Yeni Kadının Doğuşu Darwin ve Natüralizm | Ders anlatımı Okuma (Jude the Obscure,) Tartışma
| | 13 | Quiz E. M. Foster, Maurice Yirminci Yüzyılın eşiğinde İngiliz Romanı | Ders anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma
| | 14 | E. M. Foster, Maurice Maskulinite, İngliz toplumu ve Homoseksüllik | Ders anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma | | 15 | E. M. Foster, Maurice Ötekilik ve Marjinler
| Ders anlatımı Okuma (Maurice,) Tartışma | | 16 | Final | Yazılı Sınav | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders Kitabı: Samuel Richardson, Pamela. Charles Dickens, David Copperfield. Thomas Hardy, Jude the Obscure E. M. Forster, Maurice Bakhtin, M. M. “Epic and the Novel: Toward a Methodology for the Study of the Novel”, The Dialogic Imagination: Four Essays. Ed. Michael Holquist. Austin: University of Texas Press, 2006. pp. 3-40. Eagleton, Terry. “What is a Novel?”, The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell Publishing, 2005. pp. 1-21. Forster, E.M. Aspects of the Novel. London: Penguin Classics, 2000. Önerilen Kaynaklar: Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. USA: Heinle&Heinle, 1999. Booth, C. Wayne. The Rhetoric of Fiction. Chicago: UCP, 1983. Boulton, Marjorie. The Anatomy of the Novel. London: Routledge and Kegan Paul, 1975. Clifford, James L. Ed. Eighteenth Century English Literature: Modern Essays in Criticism. London: Oxford University Press, 1967. Dipple, Elizabeth. The Critical Idiom: Plot. Ed. John D. Jump. London: Methuen&Co., 1970. Doody, Margaret Anne. The True Story of the Novel. London: Harper Collins Publishers, 1996. Eagleton, Terry. The English Novel: An Introduction. Oxford: Blackwell Publishing, 2005. Kelly, Gary. English Fiction of the Romantic Period: 1789-1830. USA: Longman, 1989. Lodge, David. The Art of Fiction. London: Penguin Books, 1992. Parla, Jale. Don Kişot’tan Bugüne Roman. İstanbul: İletişim Yayınları, 2000. Watt, Ian. The Rise of the Novel. London: Pimlico, 2000. Williams, Raymond. Keywords: A Vocabulary of culture and society. London: Fontana Press, 1988. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 2 | 30 | Tartışma | 5 | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 4 | 3 | | | 4 | 5 | | | | | 5 | | 3 | | | 3 | | ÖÇ2 | 4 | | | 5 | | | | | | 4 | | | | 4 | | 4 | 3 | | ÖÇ3 | | 5 | | | 3 | 4 | | | | | 4 | | | 3 | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|