|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ303201424198 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-III (PİYANO) | Zorunlu | 3 | 5 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1. Gerek Barok gerekse Klasik dönemde sıklıkla kullanılan süsleme işaretlerini değişik yapıtlarda çalabilme
2. Çeşitli formda yazılmış eserleri çalarak inceleyebilme, çözümlemelerini yapabilme, düzeye uygun deşifre çalışmaları yapabilme.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Vasıf HASANOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Köksal APAYDINLI, Öğr. Gör. Sercan ÖZKELEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulayabilir ve teknik alışkanlıkları geliştirebilme | 2 | Verilen eserlerde el koordinasyonunu değişik sanatsal dönemlerin stil özelliklerine uygun olarak yorumlayabilme | 3 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirebilme | 4 | Teknik, nüans, hız koordinasyon, pedal açısından düzeye uygun deşifre çalışmaları yapabilme |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1. Piyano çalma tekniklerini geliştirip eser üzerinde uygulayabilme
2. Piyanoda pedal kullanımını öğrenebilme, farklı müzikal ifade terimlerini eser üzerinde uygulayabilme
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme | | | 2 | Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme | | | 3 | Eserlerde karşılaşılan teknik zorlukları giderecek egzersizleri uygulama ve teknik alışkanlıkları geliştirme | | | 4 | Verilen eserlerde el koordinasyonunu değişik sanatsal dönemlerin stil özelliklerine uygun yorumlama | | | 5 | Verilen eserlerde el koordinasyonunu değişik sanatsal dönemlerin stil özelliklerine uygun yorumlama | | | 6 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme
| | | 7 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 10 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 11 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 12 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 13 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 14 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. Düzeye uygun deşifre çalışmaları yapma | | | 15 | Düzeye uygun eserleri bir bütün olarak seslendirme-Teknik, nüans, hız koordinasyon ve pedal kullanımı. | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Etüdler: CzernyOp: 261, 821, 599, 139, 849, Cramer, Heller, Hanon, LeĢgorn, Beryns, Lemuan, Moskovsky.
Polifonik Eserler: Johann Sebastian BACH (Menuet, Küçük Prelud, Handel Menuetler, Frescobaldi.
Sonatin Albümleri: Beethoven, Kuhlau, Clementi, Diabelli, Mozart, Düssek, Schubert.
Piyes Albümleri: Schumann (Gençlik Albümü), Schubert, Edward Grieg, Tchaikovski (Çocuk Albümü), Burgmuller, Lutoslawski Piyano
Albümü, Dimitri KABALEVSKY, Dimitri SHOSTAKOVĠCH, Bela Bartok, Kara Karayev (Altı Piyes), Erdal Tuğcular (Türkünün Rengi), Enver Tufan (Günlerde Makamlar), Necdet Levent, Ali KÜÇÜK, Fikret Emirov (12 Minyatür),
Ders Kitabı: Piyano metotları, etüt kitapları, sonatin ve piyes albümleri, repertuar kitapları.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 8 | 48 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|