Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ20320132419MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-I (KANUN)Zorunlu236
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi makam bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere taksim çalma olanağı sağlamak • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin mandalda yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere çalış teknikleri konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak • Makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere saz esrlerini tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak
2 çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek
3. Makamları açıklayabilmek
4Taksim yapma becerisini gösterebilmek
5Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak
6Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam • Eser
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve uygulanış biçimi
2Kürdi makamının tanıtımı ve kürdi dizisi hakkında bilgi
3Muhayyerkürdi makamı
4Muhayyerkürdi makamında taksim çalışmaları
5Tanıtılan makamlarda hız çalışmaları ve geçiş taksimleri
6Kürdilihicazkar makamı ve seyri.
7Şu ana kadar verilen makamlarda, tremola, akor, arpej ve oktavlı icara tekniklerini kavratma
8Vize sınavı
9Muhayyerkürdi ve kürdilihicazkar makamlarında dört sesten çalmayı öğretme
10Öğrenilen makamlarda açış ve geçiş taksim çalışmaları.
11Glissando ve triolenin mızrap vuruşları.
12Ters ve düz mızrap vuruşları.
13Mandal vibratosu, konuyla ilgili alıştırmalar
14 Konuların tekrarlanması ve rast peşrevi.
15 Konuların tekrarlanması ve rast peşrevi.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004 Ders notu: HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma91090
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma91090
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15         
ÖÇ2        5 
ÖÇ3       5  
ÖÇ45         
ÖÇ5       5  
ÖÇ6          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00