Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ20320132419 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-I (KANUN) | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Çalgı öğretmek
• Öğrenciyi makam bilgi ve becerisi ile donatmak
• Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere taksim çalma olanağı sağlamak
• Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin mandalda yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere çalış teknikleri konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak
• Makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak
• Öğrencilere saz esrlerini tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Deniz AYDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak | 2 | çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek | 3 | . Makamları açıklayabilmek | 4 | Taksim yapma becerisini gösterebilmek | 5 | Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak | 6 | Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Parmak
• Tutuş
• Mızrap
• Etüt
• Makam
• Eser
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı ve uygulanış biçimi | | | 2 | Kürdi makamının tanıtımı ve kürdi dizisi hakkında bilgi | | | 3 | Muhayyerkürdi makamı | | | 4 | Muhayyerkürdi makamında taksim çalışmaları | | | 5 | Tanıtılan makamlarda hız çalışmaları ve geçiş taksimleri | | | 6 | Kürdilihicazkar makamı ve seyri. | | | 7 | Şu ana kadar verilen makamlarda, tremola, akor, arpej ve oktavlı icara tekniklerini kavratma | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Muhayyerkürdi ve kürdilihicazkar makamlarında dört sesten çalmayı öğretme | | | 10 | Öğrenilen makamlarda açış ve geçiş taksim çalışmaları. | | | 11 | Glissando ve triolenin mızrap vuruşları. | | | 12 | Ters ve düz mızrap vuruşları. | | | 13 | Mandal vibratosu, konuyla ilgili alıştırmalar | | | 14 | Konuların tekrarlanması ve rast peşrevi. | | | 15 | Konuların tekrarlanması ve rast peşrevi. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004
Ders notu: HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 10 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|