Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ10720121819TEMEL ÇALGI-I (KANUN)Zorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin çalgıyı tanımada yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere çalış teknikleri konusunda temel bilgileri vermek • Parmak teknikleri hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere basit makamları tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak
2çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek
3Makamları açıklayabilmek
4Parmak becerisini gösterebilmek
5Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve uygulanış biçimi
2Kanun sazının tanımı, tutuş ve mızrapların kullanılması
3Re (Neva) ve sol (rast) perdelerinde parmak çalışmaları
4Rast ve Neva perdeleri arasında makamsal ezgi çalışmaları
5Yegah, neva ve rast perdeleri arasında parmak alıştırmaları
6Oktav ve mandal indirip kaldırma çalışması.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5945
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5945
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15   5   5 
ÖÇ25   5   5 
ÖÇ3       5  
ÖÇ45         
ÖÇ5          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00