Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SST3042014234SAHNE IIZorunlu366
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, rol kişisi yaratma sürecini tamamlamış öğrenciye, oyundaki diğer karakterlerle ilişkilenmeyi, sahnenin amaçları doğrultusunda yönelişlerin tespit edilmesini öğretmeyi amaçlar. Bu noktadan hareket ederek Antik ve Klasik Dönem oyun yazarlarının oyunlarından 2'şerli ya da 3'erli sahneler kullanılır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Erdal KARAKURT
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci ''sahne nedir'' sorusunun cevabını öğrenir ve uygulama çalışmalarını öğrenir.
2Sahne üzerinde canlandırdığı karaktere yorum katmayı öğrenir
3Belli bir dönem gözetilerek oyuncu ve oyuncuların seçtikleri sahneler dönemin özelliklerini kavrar
4Sahne parçalarının gerektirdiği araştırma ve yorum yeteneğini kazanır
5Oyuncuların karşılıklı duygu alış-verişleri güçlenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
diğer sanatların kapsama alanları ve diğer sanatlarla ilişki içinde sanat eseri yaratma süreci
Dersin İçeriği
Sahne nedir? Bir Rol Kişisi ve Sahne Parçası nasıl çözümlenir? Dönem ve yazar araştırması nasıl yapılır? Sahne ile seyirci arasında nasıl bir iletişim vardır? Ayrıca belirlenmiş sahne parçaları ile uygulamalı alıştırmalar yapmak.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dönem içinde izlenecek yöntem ve kapsam anlatılır
2Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
3Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
4Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Antik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
5Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
6Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
7Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
8Ara sınav
9Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
10Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
11Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
12Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
13Stanislavski'nin Sistemi üzerinden sahne çalışma modelleri- Klasik Dönem oyunları.Değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
14Bir önceki hafta hazırlanan sahneyi değerlendirme ve eleştiri ışığında tekrar çalışmak.
15Dönem değerlendirmesi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Stanislavski, Konstantin (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Papirüz Yayınları. Stanislavski, Konstantin. (1996). Bir Karakter Yaratmak. İstanbul: Papirüs Yayınları. Moore, Sonia. (2006). Stanislavski Sistemi. İstanbul: BGST Yayınları. Morris Eric; Hotckis, Joan. (1998). Rol yapmayın Lütfen. İstanbul: Dost Kitabevi. Nutku, Özdemir. (2003). Oyunculuk Tarihi 1-2. İstanbul: Dost Kitabevi. Barba Eugenio; Savarese'nin, Nicola. (2002). Oyuncunun Gizli Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Çağdaşımız Shakespeare, Jan Kott, Mitos Boyut,İstanbul, 1999 Tiyatro Oyunları Sözlüğü, Aziz Çalışlar. Mitos boyut, İstanbul,1994 Video gazete, sinema Ödevlerin sunumu sırasında kullanılan dekor, kostüm, aksesuvar parçaları, Müzik ya da görseller.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama32264
Rol Oynama / Dramatize Etme324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)192
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00