Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SST2042014234ROL IIZorunlu247
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin, duygularını keşfetme sürecinde oyuncuya çalışmalar yaptırmak, kendini tanıması ve oyunculuk tekniklerini geliştirmesini sağlamaktır. Öğrencinin Stanislavski'nin oyunculuk yöntemi doğrultusunda, karakteri rol-tavır ilişkisi içinde yaratma sürecini nasıl oluşturacağını öğretmeyi amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Erdal KARAKURT
Öğrenme Çıktıları
1Belli bir dönem gözetilerek rolü, yorumlamadan önce oyuncunun seçtiği oyuna yönelik araştırma yapmasını sağlar.
2Rol parçalarını Stanislavski yöntemiyle çözümlemeyi öğrenir
3Rol kişisini yaratmayı öğrenir
4Rol kişisinin duygularını,tavrını,yaşadığı dönemi,vs. ışığında yaratmayı öğrenir.
5Dekor,kostüm,ışık, müzik vs. gibi teknik etmenler ile rol parçasını desteklemeyi öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Ödevlerin sunumu sırasında oynanılacak eser (kısa) rapor ile birlikte yazılı (sözlü) olarak sunulur ve rol yaratmada dekor, kostüm, aksesuvar parçaları,v.s. kullanılabilir.
Dersin İçeriği
Antik, klasik ve çağdaş yazarların oyunlarından serbest tirad örnekleriyle pratik çalışmalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dönem içinde izlenecek yöntem ve ders işlenişi hakkında bilgi
2Rol yaratmak ve yöntem hakkında teorik bilgi. Uygulama çalışmaları
3Antik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
4Antik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
5Antik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
6Antik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
7Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
8Ara Sınav
9Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
10Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
11Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
12Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
13Klasik Dönem rol çalışması. Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
14Öğrencilerin kendi belirlediği rol parçalarını izlemek ve eleştiri yapmak.Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
15Öğrencilerin kendi belirlediği rol parçalarını izlemek ve eleştiri yapmak.Değerlendirme, eleştiri sonunda tiradı tekrar çalışmak.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bir Karakter Yaratmak, Konstantin S. Stanislavski, Papirüs Yayınevi, İstanbull,1996 Bir Aktör Hazırlanıyor, Konstantin S. Stanislavski, Papirüs Yayınevi, İstanbull,1996 Bir Rol Yaratmak, Konstantin S. Stanislavski, Boğaziçi Yay, İstanbul,1996 Fütürsuz Oyunculuk, Eric Morris, Dost Yay, 2002, Ankara Oyunculuk Tarihi, Özdemir Nutku, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul,1995 Çağdaşımız Shakespeare, Jan Kott, Mitos Boyut,İstanbul, 1999 Tiyatro Ansiklopedisi, Aziz Çalışlar, Kütür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1995 Stella Adler, Aktörlük sanatı, Mitos-Boyut, Yay.2007, İstanbul Oyunculuk El kitabı, Mitos Boyut,1999, İstanbul *
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Derse Katılım14684
Uygulama/Pratik14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)162
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1333333333333
ÖÇ2444444444444
ÖÇ3555555555455
ÖÇ4544555555555
ÖÇ5555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00