|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SST3142013234 | OYUNCULUK BİÇEMLERİ-II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amaçları;
• Farklı oyunculuk biçemlerini öğretmek
• Öğrencileri oyunculuk biçemleri bilgisi ve becerisiyle donatmak
• Öğrencilerin yetenekleri ile rol yaratımları arasındaki bağlantıyı geliştirmek
• Öğrencilere oyunculuk biçemlerinin doğasını anlama fırsatı vermek
• Öğrencilere farklı oyunculuk biçemlerini keşfetme olanağı sunmak
• Öğrencilere farklı oyunculuk biçemleri üzerinde profesyonelleşme olma olanağını vermek
• Öğrencilere oyunculuk biçemleri hakkında temel bilgi vermek
• Öğrencilere oyunculuk biçemlerinin odak noktaları ile ilgili temel bilgi vermek
• Öğrencileri oyunculuktaki farklı biçem ve üsluplar ile tanıştırmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Züleyha EŞİGÜL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | 2 | Oyunculuk biçemleriyle etkin biçimde rol yaratabilmek | 3 | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | 4 | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | 5 | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Rol
• Yaratıcılık
• Tasarım
• Biçem
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Meyerhold: Biyomekanik Oyuncu | | | 2 | Meyerhold: Biyomekanik Oyuncu | | | 3 | Meyerhold: Biyomekanik Oyuncu | | | 4 | Biyomekanik Oyuncunun Paradoksu | | | 5 | Biyomekanik Oyuncunun Paradoksu | | | 6 | Stanislavswki – Gorotowski – Meyerhold: Karşılaştırmalı Oyunculuk Biçemleri | | | 7 | Stanislavswki – Gorotowski – Meyerhold: Karşılaştırmalı Oyunculuk Biçemleri | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Brecht: Epik Oyuncu | | | 10 | Brecht: Epik Oyuncu | | | 11 | Epik Oyuncunun Paradoksu | | | 12 | Epik Oyuncunun Paradoksu | | | 13 | Diderot- Stanislavski- Grotowski – Meyerhold – Brecht: Karşılaştırmalı Oyunculuk Biçemleri | | | 14 | Diderot- Stanislavski- Grotowski – Meyerhold – Brecht: Karşılaştırmalı Oyunculuk Biçemleri | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Diderot, Denis. Aktörlük Üzerine Aykırı Düşünceler. Çeviren: Sabri Esat Siyavuşgil, İstanbul: Sosyal Yayınları, 1996.
Sennett, Richard. Kamusal İnsanın Çöküşü, Çevirenler: Serpil Durak & Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2010.
Stanislavski, Konstantin. Sanat Yaşamım, Çeviren: Suat Taşer, İstanbul: Can Yayınları, 1992.
-----------------, Bir Aktör Hazırlanıyor, Çeviren: Suat Taşer, İstanbul: Papirüs Yayınları, 1996.
----------------- Bir Rol Yaratmak, Çevirenler: Bora Tanyel, Çiğdem Genç, Fırat Güllü, İstanbul, Boğaziçi Yayınları, 2011.
-------------------, Bir Karakter Yaratmak, Çeviren: Suat Taşer, İstanbul, Agora Kitaplığı, 2011.
Toporkov, Vasili. Stanislavski Provada. Çeviren: Cüneyt Yalaz, Duygu Dalyanoğlu, Özgür Eren. İstanbul: BGST Yayınları, 2017.
Karaboğa, Kerem. Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, 2005.
Grotowski, Jerzy. Yoksul Tiyatroya Doğru, Çeviren: Hatice Yetişkin, İstanbul: Tavanarası Yayıncılık, 2002.
Richards, Thomas. Grotowski ile Fiziksel Eylemler Üzerine Çalışmak, Çeviren: Ayşin Candan, Hülya Yıldız. İstanbul: Norgunk Yayıncılık, 2005.
Barba, Eugenio- Savarese, Nikolay. Oyuncunun Gizli Sanatı Tiyatro Antropolojisi Sözlüğü, Çeviren: Ayşın Candan, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2000.
Nutku, Özdemir. Dünya Tiyatrosu Tarihi 1, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2000.
----------------------, Dünya Tiyatrosu Tarihi 2, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1985.
Brecht, Bertold. Tiyatro İçin Küçük Organon, Çeviren: A. Cemal, İstanbul: Mitos-Boyut Yay., İstanbul 1993.
Kesting, Marianne. Epik Tiyatro, Çeviren: Yılmaz Onay, İstanbul: Mitos-Boyut Yayınları, 2005.
Schechner, Richard. Ritüelin Geleceği Kültür ve Performans Üzerine Yazılar, Çeviren: Zeynep Ertan, Ankara: Dost Yayınları, 2015.
--------------------------, Between Theatre and Antropology, The University of Pennsiylvania Press, 1985.
Suzuki, Tadashi. Culture Is The Body The Theatre Writings of Tadashı Suzuki, Translation: Kameron Steele, Theatre Communications Group, 2015.
Candan, Ayşın. Yirminci Yüzyılda Öncü Tiyatro, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994.
Çalışlar, Aziz. 20. Yüzyılda Tiyatro, İstanbul: Mitos-Boyut Yay., 1993.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Derse Katılım | 10 | 3 | 30 | Tartışma | 10 | 3 | 30 | Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|