Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SST10320121130 | OYUNCULUK I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Gözlem yapmayı öğretmek
Öğrencilere, bilinç altı yöntemleriyle bilgileri ve becerileri kazandırmak
Öğrencilerin bir konuylaortak doğaçlama yapamsı ve değerlendirilmesini yaparak yetkin hale gelmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci kendi duygusunu keşfeder. | 2 | Empati yeteneği gelişir. | 3 | Duygu ve ne düşüncelerini ifade becerisine sahip olur / taklit ve beden dilini kullanacak çalışmalar yapar | 4 | Gözlem becerileri ve öğrencinin araştırmacı karakterini geliştirir | 5 | Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları, duygular, mimik ve jestler güçlenir | 6 | Ekstraksiyon, ifade iç ve dış aksiyonu güçlendirir | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | | 12 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Anlatım, Gözlem, Takım / Grup Çalışması, Gösterme, Deney, Uygulama - Alıştırma
|
Dersin İçeriği |
Gözlem
İç eylem egzersizleri
dış eylem egzersizleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gözlem | | | 2 | Beş duyu organı | | | 3 | Anı belleğine ilişkin çalışmaların yapılması ,gözlem yetisinin ön plana çıkartılması ve bunun öneminin vurgulanması.(Anı otopsi) | | | 4 | Bellek çalışması | | | 5 | Oyuncunun duygusal serüvenine geçiş,duygu türleri ve tanımlarının yapılması.(Doğaçlama çalışmaları) | | | 6 | Gözlem; Beş duyu kullanmak; İç aksiyon kullanımı. | | | 7 | İç aksiyon çalışmaları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Dış aksiyon çalışmaları | | | 10 | İç ve Dış aksiyon çalışmaları | | | 11 | Tek kişilik temalı doğaçlama çalışmaları ve alt metin uygulaması.(hücre ve asansör çalışması) | | | 12 | Temasız tek kişilik doğaçlama çalışması ve değerlendirme. | | | 13 | Temalı toplu doğaçlama ve değerlendirme.(tema, birbirini çağırıştıran kelimelerin yan yana getirilmesiyle oluşturulur) | | | 14 | Temalı toplu doğaçlama ve değerlendirme. | | | 15 | Temalı toplu doğaçlama ve değerlendirme. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özdemir Nutku, Sahne Bilgisi Stanislavski, Konstantin (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor. İstanbul: Papirüz Yayınları.
Stanislavski, Konstantin. (1996). Bir Karakter Yaratmak. İstanbul: Papirüs Yayınları.
Moore, Sonia. (2006). Stanislavski Sistemi. İstanbul: BGST Yayınları.
Morris Eric; Hotckis, Joan. (1998). Rol yapmayın Lütfen. İstanbul: Dost Kitabevi.
Nutku, Özdemir. (2003). Oyunculuk Tarihi 1-2. İstanbul: Dost Kitabevi.
Barba Eugenio; Savarese'nin, Nicola. (2002). Oyuncunun Gizli Sanatı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|