Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TSM4012013233TÜRK MÜZİĞİNDE USLUP VE TAVIR-IZorunlu472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türk müziğinde icranın önemli öğeleri olan üslup ve tavır hakkında detaylı bilgi edinmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asist. Prof.Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Türk müziğinde Osmanlı dönemi icracılarının üslup ve tavır özelliklerini öğrenebilme.
2Türk müziğinde Cumhuriyet dönemi icracılarının üslup ve tavır özelliklerini öğrenebilme.
3Geçmişten günümüze üslup ve tavır bakımından meydana gelmiş değişimleri fark edebilme.
4Günümüz icracılarının benimsediği üslup ve tavır özelliklerine etki eden faktörleri açıklayabilme.
5Türk müziğinde üslup ve tavır karakterleriyle ekol olmuş icracıları tanıyabilme.
6Türk müziği açısından ekol olmuş icracıların üslup ve tavır karakterlerini tanıyabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Makam üslup ses yorum Radyo Plak Kayıtları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Üslup ve tavır kavramları.
2Geçmiş dönem üslup ve tavır özellikleri.
3Osmanlı dönemi Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
4Osmanlı dönemi Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
5Yakın geçmişe ait üslup ve tavır özellikleri.
6Cumhuriyet dönemi Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
7Cumhuriyet dönemi Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
8Ara sınav,
9Radyo sonrası dönemde üslup ve tavır özellikleri.
10Radyo sonrası dönemde Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
11Radyo sonrası dönemde Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
121980 sonrası dönemde üslup ve tavır özellikleri.
131980 sonrası dönemde Türk müziği icracıları. (Dinlenen örneklerin analizi)
14Geçmişten günümüze icracıların üslup ve tavır özellikleri. (Karşılaştırma ve değerlendirme)
15Genel Tekrar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taş plak, Long Play, Makara Bant, Kaset ve CD gibi sesli kaynaklar. BEHAR Cem, Musikiden Müziğe, YKY, İstanbul,2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15   5     
ÖÇ25   5     
ÖÇ3         3
ÖÇ4     4    
ÖÇ55         
ÖÇ65         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00