Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GHZ2082012111 | BİREYSEL SES EĞİTİMİ IV | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Ses kavramını öğretmek
• Öğrenciyi ses sanatı bilgi ve becerisi ile donatmak
• Öğrencilerin ses kullanma becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere eser seslendirme olanağı sağlamak
• Öğrencilerin ses tekniklerini geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin nefes kullanmada yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere diyafram konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak
• Ses repertuarı hakkında temel bilgi kazandırma
• Öğrencilere ses repertuarını tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Deniz AYDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Diyafram kullanma beceri ve bilgisine sahip olmak | 2 | Ses tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek | 3 | Repertuarı açıklayabilmek | 4 | Ses kullanma becerisini gösterebilmek | 5 | ses sanatı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak | 6 | Bir birey ve takım üyesi olarak eser seslendirme sorumlulukları alabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Ses
• Şarkı
• Diyafram
• Nefes
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler | | | 2 | Ses eğitiminin temel özellikleri | | | 3 | Nefes çeşitleri ve diyafram nefesi ile ilgili pekiştirmeler | | | 4 | İnsan sesinin oluşumunda etkili olan organların tanıtılması | | | 5 | Nefes fırlatma çalışmaları | | | 6 | Diyafram nefesi üzerinde yoğunlaşan nefes çalışmaları | | | 7 | Diyafram nefesinin doğru alınması ve doğru bırakılması ile ilgili egzersizler | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Rezonans boşluklarının tanıtılması ve kullanılması çalışmaları | | | 10 | Bireysel ses eğitiminde dil konuşma ve fonetik kavramları | | | 11 | Çeşitli ritm kalıpları üzerine vokal çalışmaları | | | 12 | Küçük ses aralıklı ezgiler üzerine vokal çalışmaları | | | 13 | İstiklal marşı üzerinde ses ve nefes egzersizleri | | | 14 | Tamamlayıcı çalışmalar | | | 15 | Tamamlayıcı çalışmalar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şan literatürüne girmiş ve ses eğitimi uygulamalarında kullanılan her türlü repertuar
Ders Kitabı: TÖREYİN,A. Meral, Ses Eğitimi, Temel Kavramlar-ilkeler-yöntemler, Ankara, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 5 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|