Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GHZ2082012111BİREYSEL SES EĞİTİMİ IVZorunlu243
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Ses kavramını öğretmek • Öğrenciyi ses sanatı bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin ses kullanma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere eser seslendirme olanağı sağlamak • Öğrencilerin ses tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin nefes kullanmada yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere diyafram konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak • Ses repertuarı hakkında temel bilgi kazandırma • Öğrencilere ses repertuarını tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Diyafram kullanma beceri ve bilgisine sahip olmak
2Ses tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek
3Repertuarı açıklayabilmek
4Ses kullanma becerisini gösterebilmek
5ses sanatı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak
6Bir birey ve takım üyesi olarak eser seslendirme sorumlulukları alabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Ses • Şarkı • Diyafram • Nefes
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler
2Ses eğitiminin temel özellikleri
3Nefes çeşitleri ve diyafram nefesi ile ilgili pekiştirmeler
4İnsan sesinin oluşumunda etkili olan organların tanıtılması
5Nefes fırlatma çalışmaları
6Diyafram nefesi üzerinde yoğunlaşan nefes çalışmaları
7Diyafram nefesinin doğru alınması ve doğru bırakılması ile ilgili egzersizler
8Vize sınavı
9Rezonans boşluklarının tanıtılması ve kullanılması çalışmaları
10Bireysel ses eğitiminde dil konuşma ve fonetik kavramları
11Çeşitli ritm kalıpları üzerine vokal çalışmaları
12Küçük ses aralıklı ezgiler üzerine vokal çalışmaları
13İstiklal marşı üzerinde ses ve nefes egzersizleri
14Tamamlayıcı çalışmalar
15Tamamlayıcı çalışmalar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Şan literatürüne girmiş ve ses eğitimi uygulamalarında kullanılan her türlü repertuar Ders Kitabı: TÖREYİN,A. Meral, Ses Eğitimi, Temel Kavramlar-ilkeler-yöntemler, Ankara, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9545
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9545
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1 5        
ÖÇ25         
ÖÇ3   5      
ÖÇ4    5     
ÖÇ5  5       
ÖÇ6        5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00