Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | THM2102013232 | GENEL MÜZİK TARİHİ-II | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Müzik tarihi öğretmek
• Öğrenciyi müzik dönemi bilgi ve becerisi ile donatmak
• Öğrencilerin müzik kültürünü anlama becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere bestecileri tanıma olanağı sağlamak
• Öğrencilerin müzik kültürünü geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin müzik tarihinde yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere müziğin kökeni konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak
• Müzik felsefesi hakkında temel bilgi kazandırmak
• Öğrencilere akım kavramını tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Deniz AYDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzik kültürü beceri ve bilgisine sahip olmak | 2 | Müzik felsefesini etkin bir şekilde düşünebilmek | 3 | Müzik dönemlerini açıklayabilmek | 4 | Akımları anlayabilme becerisini gösterebilmek | 5 | Besteciler hakkında bilgi ve bilince sahip olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Tarih
• Kültür
• Felsefe
• Besteci
• Dönem
• Akım
• Örnek Eser
• Örnek İcra
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geçmiş dönemde işlenen konuların tekrarı | | | 2 | Klasik dönemin özellikleri ve müziğin gelişimi | | | 3 | Klasik dönem bestecileri ve örnek eser dinletileri | | | 4 | Romantik dönemin özellikleri ve müziğin gelişimi | | | 5 | Romantik dönem bestecileri ve örnek eser dinletileri | | | 6 | Akım Kavramı ve çağdaş dönem | | | 7 | Akım Kavramı ve çağdaş dönem | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Çağdaş dönemin özellikleri ve müziğin gelişimi | | | 10 | Çağdaş dönem bestecileri ve örnek eser dinletileri | | | 11 | Dönem ve akım kavramları ve aralarındaki farklar | | | 12 | 21. Yüzyıla uzanan müzikal çizgi | | | 13 | 21. Yüzyıla uzanan müzikal çizgi | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
SAY, Ahmet (2010). Müzik Nedir? Nasıl Bir Sanattır? Evrensel Basım Yayın,İstanbul
PAMİR, Leyla(2000). Müzikte Geniş Soluklar, Boyut Yayın Grubu, İstanbul
MİMAROĞLU,İlhan (1995). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|