Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
THM2092013232GENEL MÜZİK TARİHİ-IZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Müzik tarihi öğretmek • Öğrenciyi müzik dönemi bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin müzik kültürünü anlama becerilerini geliştirmek • Öğrencilere bestecileri tanıma olanağı sağlamak • Öğrencilerin müzik kültürünü geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin müzik tarihinde yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere müziğin kökeni konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak • Müzik felsefesi hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere akım kavramını tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Müzik kültürü beceri ve bilgisine sahip olmak
2Müzik felsefesini etkin bir şekilde düşünebilmek
3Müzik dönemlerini açıklayabilmek
4Akımları anlayabilme becerisini gösterebilmek
5Besteciler hakkında bilgi ve bilince sahip olmak
6Bir birey ve takım üyesi olarak müzikal tartışma sorumlulukları alabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Tarih • Kültür • Felsefe • Besteci • Dönem • Akım • Örnek Eser • Örnek İcra
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Müziğin kökeni ve ilk evreler
2Örnek icra dinletileri
3İlkçağ, antik yunan ve Roma’da müziğin gelişimi
4Müzik tarihine çeşitli bakış açıları
5Ortaçağın özellikleri ve müziğin gelişimi
6Örnek icra dinletileri
7Romanesk, gotik çağ ve müziğin gelişimi
8Vize Sınavı
9Rönesans dönemi ve özellikleri, Rönesans müziğinin gelişimi
10Rönesans dönemi bestecileri ve eserleri
11Örnek icra dinletileri
12Stil kavramının tanıtılması
13Barok dönem özellikleri, tanımı ve müziğin gelişimi
14Barok dönem bestecileri ve örnek eser dinletileri
15Barok dönem bestecileri ve örnek eser dinletileri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
SAY, Ahmet (2010). Müzik Nedir? Nasıl Bir Sanattır? Evrensel Basım Yayın,İstanbul PAMİR, Leyla(2000). Müzikte Geniş Soluklar, Boyut Yayın Grubu, İstanbul MİMAROĞLU,İlhan (1995). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma31030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma31030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1    5     
ÖÇ2     5    
ÖÇ3   5      
ÖÇ4 5        
ÖÇ5  5       
ÖÇ6       5  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00