Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
THM2152013232TÜRK HALK MÜZİĞİ SOLFEJ VE NAZARİYATI-IZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, T.H.Müziğindeki kavramları, ezgileri oluşturan usul-metrik yapı, melodik yapı ve söz (şiir) yapısının anlaşılabilmesi, Anadolu’da icra edilen müzik eserlerinin tahlil edilebilmesi, 2 zamanlı ezgilerden başlayarak en büyük usule kadar olan ezgileri tanıyabilmesi, bu ezgilerin çalış, söyleyiş biçimlerini dikte ederek anlaşılmasını sağlayabilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk Halk Müziğini daha iyi tanıyabilme ve öğrenebilmesi.
2Türk Halk Müziği ezgilerini dikte ederek analizini yapabilmesi.
3Türk Halk Müziği ezgilerini seslendirme ve icra etmede kolaylık sağlayabilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk halk müziğinde yöre farklılıklarını, seslendirme biçimlerini ve kullanılan çalgıları öğrenebilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1T.H.Müziği tanımı ve tarihçesiÖğretim görevlisinin sunumu
2T.H. Müziğinde türlerÖğretim görevlisinin sunumu
3T.H. Müziğinde türlerÖğretim görevlisinin sunumu
4T.H.Müziğinde dizi,ayak, makam kavramıÖğretim görevlisinin sunumu
5T.H.Müziğinde dizi,ayak, makam kavramıÖğretim görevlisinin sunumu
6T.H.M. usullerinin sınıflandırılması 2 zamanlı ezgiler ve üçerli şekillerine örnek dikte çalışmaları.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
7T.H.M. usullerinin sınıflandırılması 3 zamanlı ezgiler ve üçerli şekillerine örnek dikte çalışmaları.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
8Ara sınavDenetim
9Genel TekrarGenel Tekrar
10T.H.M. usullerinin sınıflandırılması ve metrik sistemi 4 zamanlı ezgiler ve üçerli şekillerine örnek dikte çalışmalarıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
11T.H.M. usullerinin sınıflandırılması ve metrik sistemi 5 zamanlı ezgilerin A tipine örnek dikte çalışmaları. 5 zamanlı ezgilerin B tipine örnek dikte çalışmaları.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
12Metrik yapıyı meydana getiren unsurlar 6 zamanlı ezgilerin A tipine örnek dikte çalışmaları. 6 zamanlı ezgilerin B tipine örnek dikte çalışmaları. 6 zamanlı ezgilerin C tipine örnek dikte çalışmaları.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
13Metrik yapıyı meydana getiren unsurlar 2 zamanlı çalgısal ezgilerin dikte çalışmasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
144 zamanlı çalgısal ezgilerin dikte çalışmasıÖğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
152 ve 4 zamanlı çalgısal ezgilerin dikte çalışması.Öğretim görevlisinin sunumu ve öğrencilerin yazması seslendirmesi.
16FinalSunum.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma1210120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ14153443313
ÖÇ21412222231
ÖÇ32232424423
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00