Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | THM1112013232 | TEMEL SES EĞİTİMİ-I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Ses kavramını öğretmek
• Öğrenciyi ses sanatı bilgi ve becerisi ile donatmak
• Öğrencilerin ses kullanma becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere eser seslendirme olanağı sağlamak
• Öğrencilerin ses tekniklerini geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin nefes kullanmada yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere diyafram konusunda temel bilgileri vermeyi sağlamak
• Ses repertuarı hakkında temel bilgi kazandırma
• Öğrencilere ses repertuarını tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Köksal APAYDINLI,Yrd. Doç. Deniz AYDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Şan için duruş pozisyonunu kavrayabilme. | 2 | Ses üreten organları tanıyabilme. | 3 | Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. | 4 | Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme. | 5 | Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Ses
• Şarkı
• Diyafram
• Nefes
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İnsan sesinin anatomik yapısının anlatılması.(Ses telleri,ses organlarının yapısı,mekanizması ve fonksiyonları ) | | | 2 | Diyafram nefesini ve doğru solunum alışkanlığını geliştirmeye yönelik nefes ve ses alıştırmaları. | | | 3 | Diyafram nefesini ve doğru solunum alışkanlığını geliştirmeye yönelik nefes ve ses alıştırmaları.Doğru vokal kullanmaya yönelik çalışmalar. | | | 4 | Doğru artikülasyon becerisi kazandırmaya yönelik ses ve nefes alıştırmaları. | | | 5 | Tek ses,2’li,3’lü sıralı ve atlamalı seslerle doğru ses üretmeye yönelik alıştırmalar. | | | 6 | Tek ses,2’li,3’lü sıralı ve atlamalı seslere yönelik alıştırmalarla okul şarkılarından örneklendirmeler. | | | 7 | Doğru solunuma dayalı fonasyon,rezonans ve artikülasyonun oluşturulmasına yönelik kişiye özgü ses alıştırmaları,Okul şarkıları ve halk Türkülerinin çalıştırılması. | | | 8 |
Ara Sınav | | | 9 | 2’li,3’lü,5’li sıralı ve atlamalı seslerle legato staccato alıştırmalar,Okul şarkılarının ve Halk Türkülerinin çalıştırılması. | | | 10 | 2’li,3’lü,5’li sıralı ve atlamalı seslerle legato staccato alıştırmalar,Okul şarkılarının ve Halk Türkülerinin çalıştırılması. | | | 11 | 2’li 3’lü,5’li ve oktav seslerle legato,staccato alıştırmalarla cresendo ve decresendo çalışması.Okul Şarkıları ve Halk Türkülerinin seslendirilmesi. | | | 12 | 2’li 3’lü,5’li ve oktav seslerle legato,staccato alıştırmalarla cresendo ve decresendo çalışması.Okul Şarkıları ve Halk Türkülerinin seslendirilmesi. | | | 13 | 2’li 3’lü,5’li ve oktav seslerle legato,staccato alıştırmalarla cresendo ve decresendo çalışması.Okul Şarkıları ve Halk Türkülerinin seslendirilmesi. | | | 14 | 2’li 3’lü,5’li ve oktav seslerle legato,staccato alıştırmalarla cresendo ve decresendo çalışması.Okul Şarkıları ve Halk Türkülerinin seslendirilmesi. | | | 15 | 2’li 3’lü,5’li ve oktav seslerle legato,staccato alıştırmalarla cresendo ve decresendo çalışması.Okul Şarkıları ve Halk Türkülerinin seslendirilmesi. | | | 16 |
Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
TÖREYİN,A. Meral, Ses Eğitimi, Temel Kavramlar-ilkeler-yöntemler, Ankara, 2008.
Şan literatürüne girmiş ve ses eğitimi uygulamalarında kullanılan her türlü repertuar |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|