Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ40320132319 | MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-V (KANUN) | Zorunlu | 4 | 7 | 8 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
• Çalgı öğretmek
• Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak
• Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek
• Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek
• Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak
• Öğrencilerin parmak tekniklerinde yeterli hale gelmelerini sağlamak
• Öğrencilere makam taksimi konusunda temel bilgileri vermek
• Basit şed ve birleşik makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak
• Öğrencilere makam icrasını ve eserleri tanıtmak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Deniz AYDAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak | 2 | çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek | 3 | Makamları açıklayabilmek | 4 | Taksim yapma becerisini gösterebilmek | 5 | Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak | 6 | Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Parmak
• Tutuş
• Mızrap
• Etüt
• Makam
• Eser
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı ve uygulanış biçimi | | | 2 | Şehnaz makamında longayı çalmaya yönelik alıştırmalar. | | | 3 | Hüseyni makamı, uşşak makamı, Tahir, beyati gibi aynı diziyi oluşturan makamların tanıtımı ve arasında seyir farkları. | | | 4 | Öğrenilen makamlarda yakın ve uzak geçki çalışmaları | | | 5 | Hüzzam makamı ve teknik analizi. | | | 6 | Hüzzam makamında seyir ve taksim çalışmaları. | | | 7 | Hüzzam- segah makamlarında taksim çalışmaları | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Şederaban makamı, taksim ve seyir çalışmaları. | | | 10 | Arpej, akor ve çift seste sol ve sağ el ile mızrapsız egzersizler | | | 11 | Hicazkar makamının tanıtılması. | | | 12 | Hicazkar seyir ve taksim. | | | 13 | Saba makamı, seyir ve taksim, bu makamda mandal glissando çalışmaları.
| | | 14 | Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar | | | 15 | Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004
HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 10 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|