Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ40320132319MESLEK ÇALGISI/SES EĞİTİMİ-V (KANUN)Zorunlu478
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
• Çalgı öğretmek • Öğrenciyi çalgı çalma bilgi ve becerisi ile donatmak • Öğrencilerin çalgı çalma becerilerini geliştirmek • Öğrencilere çalgıyı tanıma olanağı vermek • Öğrencilerin çalgı tekniklerini geliştirmelerini sağlamak • Öğrencilerin parmak tekniklerinde yeterli hale gelmelerini sağlamak • Öğrencilere makam taksimi konusunda temel bilgileri vermek • Basit şed ve birleşik makamlar hakkında temel bilgi kazandırmak • Öğrencilere makam icrasını ve eserleri tanıtmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Deniz AYDAR
Öğrenme Çıktıları
1Çalgı çalma beceri ve bilgisine sahip olmak
2çalış tekniklerini etkin bir şekilde uygulayabilmek
3Makamları açıklayabilmek
4Taksim yapma becerisini gösterebilmek
5Mandal kavramı hakkında bilgi ve bilince sahip olmak
6Bir birey ve takım üyesi olarak çalgı çalabilme sorumlulukları alabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Parmak • Tutuş • Mızrap • Etüt • Makam • Eser
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı ve uygulanış biçimi
2Şehnaz makamında longayı çalmaya yönelik alıştırmalar.
3Hüseyni makamı, uşşak makamı, Tahir, beyati gibi aynı diziyi oluşturan makamların tanıtımı ve arasında seyir farkları.
4Öğrenilen makamlarda yakın ve uzak geçki çalışmaları
5Hüzzam makamı ve teknik analizi.
6Hüzzam makamında seyir ve taksim çalışmaları.
7Hüzzam- segah makamlarında taksim çalışmaları
8Vize sınavı
9Şederaban makamı, taksim ve seyir çalışmaları.
10Arpej, akor ve çift seste sol ve sağ el ile mızrapsız egzersizler
11Hicazkar makamının tanıtılması.
12Hicazkar seyir ve taksim.
13Saba makamı, seyir ve taksim, bu makamda mandal glissando çalışmaları.
14Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
15Genel tekrar, özet ve tamamlayıcı çalışmalar
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AYDOĞDU, Gültekin-Tahir; Kanun metodu, Ankara, 2004 HAFIZOĞLU, Özdemir; Kanun egzersizleri ve eğitimi, Trabzon, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma61060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)250
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15555555555
ÖÇ25555555555
ÖÇ35555555555
ÖÇ45555555555
ÖÇ55555555555
ÖÇ65555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00