Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ20420121715 | MESLEK ÇALGISI/ŞAN-II (BAĞLAMA) | Zorunlu | 2 | 4 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Türk Halk Müziğindeki kavramları, ezgileri oluşturan usul-metrik yapı, melodik yapı ve söz (şiir) yapısının anlaşılabilmesi, Anadolu’da icra edilen müzik eserlerinin tahlil edilebilmesi, 2 zamanlı ezgilerden başlayarak en büyük usule kadar olan ezgileri tanıyabilmesi, bu ezgilerin çalış, söyleyiş biçimlerini dikte ederek anlaşılmasını sağlayabilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Halk Müziğini daha iyi tanıyabilme ve öğrenebilmesi. | 2 | Türk Halk Müziği ezgilerini dikte ederek analizini yapabilmesi. | 3 | Türk Halk Müziği ezgilerini seslendirme ve icra etmede kolaylık sağlayabilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türk halk müziğinde yöre farklılıklarını, seslendirme biçimlerini ve kullanılan çalgıları öğrenebilme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bağlamanın tanıtımı; 1-Fiziksel tanıtımı 2-Tarihi3-Bağlamanın tutuş şekli Tezene kalıplarının öğretilmesi; 1- 4’lük nota kalıbı 2- 8’lik nota kalıbı 3- 16’lık nota kalıbı Notaların klavye üzerindeki yerlerinin tanıtımı; 1- Perde tanıtımları 2- Pozisyon tanıtımı (5. Pozisyona kadar)3-İlgili etüdler | | | 2 | Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 1-Ankara postası 2-Sivas oyun havası | | | 3 | Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 3- Altın yüzük yaptırdım 4- Sarı seyran barı | | | 4 | Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 5- Pencerenin altında 6- Koçeri bar havası | | | 5 | Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 7-Memal Halayı 8- Halay ( Yozgat ) | | | 6 | Düzen Öğrenimi (Akort) 1-Karadüzen akordunun teorik ve pratik öğretimi 2- Diğer düzenlerin öğretimi 3- 6. pozisyondan10. pozisyona kadar parmak pozisyonlarının öğretimi ) Parmak ve tezene birleşimi çalışmaları; 1-Çarpma çalışmaları 2- Sekileme çalışmaları | | | 7 | Sözel ve çalgısal örnekler; 1-Üç ayak 2- Gayda | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sözel ve çalgısal örnekler; 3- Tamzara 4- Ellik | | | 10 | Sözel ve çalgısal örnekler; 5- Maraş oyun havası 6- Omuz halayı | | | 11 | Sözel ve çalgısal örnekler; 11. pozisyondan 15. pozisyona kadar pozisyonların öğretimi konu ile ilgili etüd, sözel ve çalgısal örnekler 7-Yanlama halayı 8- Kıyılı halayı | | | 12 | Bağlamada tavırlara giriş ; Ankara tavrı Tavrın şematik tanıtımı 2-Tavrın tellere dağılımı 3- Perde ve tellerde tavrın alıştırmaları Sözel ve çalgısal örnekler; 1- Su sızıyor 2- Evlerinin önü tahta daraba | | | 13 | Sözel ve çalgısal örnekler; 3- Çiçek dağı 4- Denize dalmayınca | | | 14 | Sözel ve çalgısal örnekler 5- Sinsin 6- Yıldız akşamdan doğarsın | | | 15 | Sözel ve çalgısal örnekler 7-Yaylanın çimenine 8- Kezbanın alt odası sekili | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 6 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|