Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ20420121715MESLEK ÇALGISI/ŞAN-II (BAĞLAMA)Zorunlu246
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türk Halk Müziğindeki kavramları, ezgileri oluşturan usul-metrik yapı, melodik yapı ve söz (şiir) yapısının anlaşılabilmesi, Anadolu’da icra edilen müzik eserlerinin tahlil edilebilmesi, 2 zamanlı ezgilerden başlayarak en büyük usule kadar olan ezgileri tanıyabilmesi, bu ezgilerin çalış, söyleyiş biçimlerini dikte ederek anlaşılmasını sağlayabilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk Halk Müziğini daha iyi tanıyabilme ve öğrenebilmesi.
2Türk Halk Müziği ezgilerini dikte ederek analizini yapabilmesi.
3Türk Halk Müziği ezgilerini seslendirme ve icra etmede kolaylık sağlayabilmesi.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk halk müziğinde yöre farklılıklarını, seslendirme biçimlerini ve kullanılan çalgıları öğrenebilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bağlamanın tanıtımı; 1-Fiziksel tanıtımı 2-Tarihi3-Bağlamanın tutuş şekli Tezene kalıplarının öğretilmesi; 1- 4’lük nota kalıbı 2- 8’lik nota kalıbı 3- 16’lık nota kalıbı Notaların klavye üzerindeki yerlerinin tanıtımı; 1- Perde tanıtımları 2- Pozisyon tanıtımı (5. Pozisyona kadar)3-İlgili etüdler
2Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 1-Ankara postası 2-Sivas oyun havası
3Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 3- Altın yüzük yaptırdım 4- Sarı seyran barı
4Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 5- Pencerenin altında 6- Koçeri bar havası
5Konularla ilgili sözel ve çalgısal örnekler; 7-Memal Halayı 8- Halay ( Yozgat )
6Düzen Öğrenimi (Akort) 1-Karadüzen akordunun teorik ve pratik öğretimi 2- Diğer düzenlerin öğretimi 3- 6. pozisyondan10. pozisyona kadar parmak pozisyonlarının öğretimi ) Parmak ve tezene birleşimi çalışmaları; 1-Çarpma çalışmaları 2- Sekileme çalışmaları
7Sözel ve çalgısal örnekler; 1-Üç ayak 2- Gayda
8Ara sınav
9Sözel ve çalgısal örnekler; 3- Tamzara 4- Ellik
10Sözel ve çalgısal örnekler; 5- Maraş oyun havası 6- Omuz halayı
11Sözel ve çalgısal örnekler; 11. pozisyondan 15. pozisyona kadar pozisyonların öğretimi konu ile ilgili etüd, sözel ve çalgısal örnekler 7-Yanlama halayı 8- Kıyılı halayı
12Bağlamada tavırlara giriş ; Ankara tavrı Tavrın şematik tanıtımı 2-Tavrın tellere dağılımı 3- Perde ve tellerde tavrın alıştırmaları Sözel ve çalgısal örnekler; 1- Su sızıyor 2- Evlerinin önü tahta daraba
13Sözel ve çalgısal örnekler; 3- Çiçek dağı 4- Denize dalmayınca
14Sözel ve çalgısal örnekler 5- Sinsin 6- Yıldız akşamdan doğarsın
15Sözel ve çalgısal örnekler 7-Yaylanın çimenine 8- Kezbanın alt odası sekili
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav100
Final Sınavı100
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15690
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15690
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00