Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MÜZ10820121718TEMEL ÇALGI-II (VİYOLONSEL)Zorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel hedefi, müziğin, insan sesi ile ifade edilmesinin yanı sıra ağırlıklı olarak bir enstrümanın aracılığı ile icra edilleceği düşüncesinden hareketle her öğrencinin en az bir enstrüman çalabilmesi, genel olarak enstrüman bilgisi ve kültürünü alabilmesi, enstrümanın ulusal ve uluslararası kullanım alanları, kökeni ve gelişiminin bilgisini alabilmesi, enstrümanın çalma tekniklerini, bakımı, onarımı ve koruma yöntemlerini öğrenebilmesi ve müzikal becerilerini enstrümanı vaıtasıyla aktarabilmesini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör Adem KILIÇ
Öğrenme Çıktıları
1Çalgı eğitimi kavramını tanımlar.
2Oturma ve Viyolonseli Tutma Becerisi
3Açık tellerde Yay Çalışma Becerisi
4İki,üç ve dört telde tel değiştirme becerileri
5I. Pozisyonda tek telde birinci,ikinci, üçüncü ve dördüncü parmak çalışma becerileri
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Var
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Çalgıyı tanıma • Pozisyon kavramı • İlgili etüd ve ezgiler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sekizlik ve On Altılık Notaların Öğretimi
2Sekizlik ve On Altılık Notaların Öğretimine Yönelik Etüt ve egzersizler.
3Sağ El Tekniklerinden Legato Tekniğinin Öğretimi
4Sağ El Tekniklerinden Staccato Tekniğinin Öğretimi
5Sağ El Tekniklerinden Pizzicato Tekniğinin Öğretimi
6Sağ El Tekniklerinden Tenuto Tekniğinin Öğretimi
7Sağ El Tekniklerinden Spiccato Tekniğinin Öğretimi
8Ara Sınav
9Sağ El Tekniklerine Yönelik Etüt ve Egzersizlerin Çalışılması
10I. Pozisyonun Tanıtılması ve Nota Yerlerinin Gösterilmesi
11I. Pozisyona Yönelik Parmak Egzersizlerinin Öğretimi
12I. Pozisyona Yönelik Parmak Etüt Çalışmalarının Yapılması
13Basit Düzeyde I. Pozisyona Yönelik Örnek Eser Çalışmasının Yapılması
14Breval C Major Sonatının Allegro Bölümünün İcrasının Öğretimi
15Breval C Major Sonatının Allegro Bölümünün İcrasının Öğretiminde Ortaya Çıkan Eksikliklerin Tespiti ve Bunların Giderilmesi
16Final Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Klasik müzik ve geleneksel-çağdaş Türk müziği ile ilgili kaynaklar (Enstrüman metodları, etüdler v.b.;)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav10330
Final Sınavı10330
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ15 5       
ÖÇ25 5       
ÖÇ35 5       
ÖÇ44 4       
ÖÇ54 4       
ÖÇ65 5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00