|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ1092010171 | TEMEL PİYANO I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; piyano çalma becerisini geliştirerek piyano literatürünü tanımak ve çeşitli düzeylerde eserler çalmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Dr. Sercan ÖZKELEŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Piyanoyu teknik özellikleri ile tanıyabilme | 2 | Oturuş, duruş, el ve kol konumlarının doğru kullanabilme | 3 | İki elin koordinasyonunu sağlayabilme | 4 | Piyano tekniğinin temel öğelerini kavrayabilme | 5 | Desifraj becerisi kazanabilme | 6 | Hiz ve gürlük ifade eden terimleri kavrayabilme | 7 | Her sanatsal döneme ilişkin düzeye uygun bir eser seslendirebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel piyano teknikleri ve davranışları: Beden ve el pozisyonu; staccato, legato, cümleleme. En az bir tonda dizi (iki el, paralel ). Etüdler ve alıştırmalar.-Temel piyano repertuvarı: Çeşitli müzik dönemlerinden öğrencinin düzeyine uygun parçalar-Deşifraj çalışmaları: İki anahtar-Müzikal ifade: Cümleleme ve temel nüanslar | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel piyano çalma davranışları. Duruş, oturuş, el, bilek ve kolların konumu | | | 2 | Parmak geçişi ve ağırlık tekniği üzerinde çalışmalar. | | | 3 | Dizi ve etüt çalışmaları. | | | 4 | Düzeye uygun barok, klasik ve romantik eserlerin seçimi ve deşifraj çalışmaları. | | | 5 | Eserlerde duate ve artikülasyon üzerinde ayrıntılı çalışmalar | | | 6 | Eserlerde karşılaşılan temel piyano çalma tekniklerinin (legato, portato,stacc.)doğru seslendirilmesine ilişkin ayrıntılı çalışmalar | | | 7 | Eserlerin müzikal yorumu ve stil özellikleri ile ilgili çalışmalar. Hız ve gürlük terimleri ile ilgili çalışmalar. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eserlerde pedal yerlerinin belirlenmesi ve uygulanmasına ilişkin açıklamalar | | | 10 | Zorlanılan pasajlara ilişkin çalışma yöntemlerinin uygulanması | | | 11 | Verilen eserlerin pekiştirilmesine yönelik çalışmalar | | | 12 | Düzeye uygun deşifraj ve teknik çalışmalar | | | 13 | Düzeye uygun deşifraj ve teknik çalışmalar | | | 14 | Dönem boyunca çalışılan eser ve etütler üzerinde performans çalışmaları. Teknik ve deşifraj çalışmaları. | | | 15 | Genel tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | BACH, J.S.,Anna Magdalena Müzik Defteri, Muzıka, Moskova 1977
BACH, J. S.,İl Mio Primo Bach, Rıcordı, Milano 1992
BURKARD,J.A., Neue Anleitung für die Klavierspiel, Edition Schott, No2690
BURGMÜLLER, FRED., 25 Etudes op. 100, Litolff 1970
CZERNY, K., Etüdler,op.599, Altuğ Nota Yayınları, AA103
ÇİMEN,G.,ERCAN,N., Piyano Albümü, Armoni,Ankara 1996
DUVERNOY, J.B., İlk Piyano Çalışmaları op. 176, Papajorjiu, İstanbul
DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 276, Zlatna Lira, Sofya
DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 120, Schımmer, New York 1874
HAENDEL, F., Easy Masterpieces for Piano, EMB 1986
KÖHLER, L., Etüdler op. 242, Peters, Leıpzıg 1965
MOZART,W.A., 14 Çocuk Parçaları, Muzgiz, Moskova 1961
SAYGUN, A.A., İnci’nin Kitabı- Piyano için 7 Parça op. 10,
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|