|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ10620121710 | KORO-II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı “Birlikte şarkı söyleyebilme” genel amacı doğrultusunda, stil ve yorum özelliklerine göre düzeye uygun yapıtların deşifreleri ve yorumlamalarıyla bir repertuar oluşturmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Köksal APAYDINLI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Kazanılmış doğru nefes ve ses tekniklerini yerinde ve gereğince uygulayabilme | 2 | Kazanılmış doğru nefes ve ses tekniklerini yerinde ve gereğince uygulayabilme | 3 | Eserleri, gerektirdiği teknik ve müziksel beklentiler doğrultusunda seslendirebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bedensel yumuşama ile birlikte solunumu güçlendirmeye yönelik çalışmalar . Ses gruplarıyla ses sınırları ve özelliklerine uygun olarak birlikte ve ayrı ayrı ses alıştırmaları. Belirlenen eserin teknik ve müzikal analizi ve eserin partilerini ses gruplarınca ayrı ayrı çalışma, birleştirme. Eserde ( partisyon) ses gruplarının karşılaştığı teknik zorlukların çözümüne ilişkin çalışmalar. Eserin seslendirilmesinde ses gruplarının birbirleriyle ve koro şefi ile uyumunu sağlama (birlikte soluk alma, verme, soluk denetimini sağlama, kaynaşık ses üretme, anlaşılır konuşma, nüans yapma) . Sınıf düzeyine uygun eserler seslendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar. | | | 2 | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | | | 3 | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | | 4 | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar. | | | 5 | Eser üzerinde ses gruplarıyla ayrı ayrı çalışmalar. | | | 6 | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar | | | 7 | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | | | 8 |
Ara Sınav | | | 9 | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | | 10 | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | | | 11 | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar. | | | 12 | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | | | 13 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma. | | | 14 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma. | | | 15 | Söyleme, dinleme, değerlendirmede ölçütlere uygun davranmanın önemi. | | | 16 |
Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.
Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara.
Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara.
Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara.
Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|