Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MÜZ10520121710 | KORO-I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere diyaframın doğru kullanımı, doğru ve düzgün konuşma, sesin genişliğini artırma, teknik olarak ve etkili olarak sesi kullanma becerileri kazandırmaktır. Öğrencilere birlikte çalışma becerileri kazandırarak koroya uyum sağlamaları konusunda onlara bilgi ve beceri kazandırmayı da amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Köksal APAYDINLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Diyafram nefesini doğru alıp gereği gibi kullanabilme | 2 | Doğru ve temiz şarkı söyleyebilme (entonasyon). | 3 | Artikülasyon becerisi kazanabilme | 4 | Koroda homojen söyleme becerisi kazanabilme | 5 | Birlikte şarkı söylemenin gerektirdiği disiplini kazanabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Koroda seslerin sınıflandırılması, koroda ses sağlığının korunması için genel bilgiler, Sesi doğru yerde üretme, yayma ve solunumu denetleme alıştırmaları, gevşeme hareketleri, dil ve konuşma alıştırmaları, düzeye uygun tek sesli marş ve şarkılarının ve 2-3-4 sesli kanonların öğretilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Seslerin sınıflandırılması. | | | 2 | Koro duruşu, diyafram nefesi ve sesin oluşumuna ilişkin bilgilendirme ve nefes- ses bağlantılı alıştırmalar. | | | 3 | Şarkı söylemede entonasyonu etkileyen faktörler ve örnek alıştırmalar. | | | 4 | Artikülasyon çalışmaları | | | 5 | Toplu ses eğitimi ilkelerine yönelik çalışmalar. | | | 6 | Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. | | | 7 | Çalışılan eserlerin doğru tartım ve entonasyonla seslendirilmesi. | | | 8 |
Ara Sınav | | | 9 | Eserlerde teknik ve müzikal analizi | | | 10 | Çalışılan eserin stil özelliklerine uygun seslendirilmesi | | | 11 | Çalışılan eserlerin dinamiklerine (nüanslarına) uygun seslendirilmesi | | | 12 | Eserler üzerinde artikülasyon ve homojenite çalışmaları. | | | 13 | Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | | | 14 | Koro- şef uyumu çalışmaları. | | | 15 | Koro- şef uyumu çalışmaları. | | | 16 |
Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Atalay, A. (2010). Polifonik Koro İçin 10 Parça, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Canselen, F. (2003). Koro ve Orkestra Eserleri, Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.
Çevik, S. (2000) Koro Albümü, Evrensel Kitabevi, Ankara.
Davran, Y. (1997). Şarkı Söyleme Sanatının Öyküsü, Evrensel Müzikevi, Ankara.
Egüz, S. (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Egüz, S. (1981). Toplu Ses Eğitimi, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Sun, M. (2005). Gençlik Koroları İçin Koro Dağarcığı, Sun Yayınevi, Ankara.
Yıldız, N. (2005). İki ve Üç Sesli Türküler, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|