|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | KMY2042016225 | KAMU POLİTİKASI | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | ¥ Kamu politika döngüsü çerçevesinde politika konularının nasıl tanımlandığını ve şekillendirildiği değerlendirmek; politika sorunlarını ve amaçlarını analiz etmek
• Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak ve kamu politikasına farklı yaklaşımları, süreç içeresinde çıkan sorunları tanımlamak
¥ Kamu politikası sürecinde farklı aktörlerin işlevlerini, beklentilerini ve stratejilerini tanımlayarak politika geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesine olan etkilerini incelemek
¥ Kamu yönetiminde politikaların daha etkili bir şekilde uygulanması ve değerlendirilmesi için çeşitli beceri ve teknikleri öğrencilere tanıtmak
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Argun AKDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak | 2 | Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak | 3 | Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak | 4 | Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak | 5 | Öğrencilerin kamu politikalarıyla ilgili temel terim ve kavramları anlayarak kullanmalarını sağlamak |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu ders, Türkiye ve dünyadaki güncel ekonomik, sosyal ve politik gelişmeleri dikkate alarak kamu politikalarının nasıl oluşturulduğunu, uygulandığını ve değerlendirildiğini incelemektedir. Ders bir yandan öğrencilerin kamu politikası analizine yaklaşım ve kuramlarını anlamalarını, diğer yandan idarede kullanılan kamu politikası oluşturma, uygulama ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini tanıtmayı amaçlamaktadır.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Kamu politikalarına giriş, politika döngüsü
| | | 2 | Kamu politikalarına giriş, politika döngüsü
| | | 3 | Kamu politikası analizi alıştırması | | | 4 | Karar-alma kuramları ve alıştırması | | | 5 | Karar-alma kuramları ve alıştırması | | | 6 | Politika uygulama kuramı ve alıştırması | | | 7 | Politika uygulama kuramı ve alıştırması | | | 8 | Politika aktörler ve uygulayıcılar ilişkileri, sosyal paydaş analizi alıştırması | | | 9 | Politika aktörler ve uygulayıcılar ilişkileri, sosyal paydaş analizi alıştırması | | | 10 | Kamu politikası değerlendirmesi ve alıştırması | | | 11 | Kamu politikası değerlendirmesi ve alıştırması | | | 12 | Kamu politikası, programı ve projesi arasındaki fark ve ilişkiler ve politika transferi | | | 13 | Grup raporu sunuşları | | | 14 | Grup raporu sunuşları | | | 15 | Grup raporu sunuşları | | | 16 | Grup raporu sunuşları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Akdoğan, A. A. (2004) “Uygulama Açısından Türkiye’de Kamu Yönetimi Reformu”, Amme İdaresi Dergisi, 37 (4), 11-31.
Çelik, F. E. (2008) “Çalışma Alanı Olarak Kamu Politikası, Tarihsel ve Düşünsel Kökler Üzerine”, Amme İdaresi Dergisi, 41(3), 41-72.
Çevik, H. H. ve Demirci, S. (2008) Kamu Politikası: Kavramlar, Aktörler, Süreç, Modeller, Analiz, Karar Verme, Seçkin: Ankara.
Çevik, H. H. (2003), Modern Devlette Kamu Politikası Oluşturma: Kavramlar, Aktörler, Karar Verme, Kamu Politikası Süreci ve Türkiye Analizi, A. Balcı, A.Nohutçu, N. K. Öztürk ve B. Coşkun (Derl.), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar,Seçkin, Ankara,
Çevik, H. H., (2002) “Kamu Yönetimi Başarısızlık Teorisi ve Eleştirisi”, Amme İdaresi Dergisi, 35 (3), 39-53.
Çevik, H. H.(2004) “Türkiye’de Kamu Yönetimi Başarısızlığına Teorik bir Yaklaşım”, SBF Dergisi, 59(4).
Çevik, H. H., (1998) “Kamu Politikaları Analizi Çalışmaları Üzerine Türkiye Açısından Bir Değerlendirme,” Amme İdaresi Dergisi, 31(2), Haziran 1998.
Çevik, H. H., (1998) “Kamu Sektöründe Kalitenin ve Verimliliğin Ölçülmesi: Kamu Politikaları Analizi ve Değerlendirmesine Kuramsal Bir Yaklaşım”, Kamu Yönetiminde Kalite I. Ulusal Kongresi, TODAİE- Ankara
Çorbacıoğlu, S. (2008) “Kamu Politikası Analizinde Görünmez Üniversite”, Altı Bilim Adamı Arasındaki Görünmez Bağ”, Amme İdaresi Dergisi, 41(4), 23-48.
Ergun, T. (2004) Kamu Yönetimi: Kuram, Siyasa, Uygulama, TODAİE Yayınları, Ankara.
Kapucu, N. ve Kösecik, M. (2002) “Ülkeler Arasında Yönetsel Reform Transferi”, Küresel Sistemde Siyaset Yönetim Ekonomi, M.A. Çukurçayır, (Ed.) Konya: Çizgi
Kutlualp, Ö. (2003) İdari Reform Transferi: Ülkelerin Birbirlerinden Kamu Politikalarını Transfer Etmeleri ve Öğrenmeleri, A. Balcı, A.Nohutçu, N. K. Öztürk ve B. Coşkun (Derl.), Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, Seçkin, Ankara
Sabuktay, A. (2008), “Kızılay’da Gündelik Hayat ve Yönetimi”, Mülkiye, (32) 261, 161-173.
Yıldız, M., Kamu Politikası, açık ders notları, http://www.acikders.org.tr/mod/resource/view.php?id=2782
Yıldız, M. ve Sobacı, M. Z. (2013) Kamu Politikası: Kuram ve Uygulama, Adres Yayınları, Ankara.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Quiz | 14 | 3 | 42 | Tartışma | 14 | 3 | 42 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|