Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
KMY2032016225KAMU YÖNETİMİZorunlu235
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tarihsel ve kuramsal bir temelde, kamu yönetimi disiplinini ve Türkiye Cumhuriyetinin idari yapılanmasını, bu yapının işleyişini farklı boyutlarıyla öğrenciye aktarmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ozan Zengin
Öğrenme Çıktıları
1Kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları inceler.
2Devlet odaklı kamu yönetimini açıklar.
3Tarihsel, örgütsel ve hukusal bakımdan devletin yapısal ve işlevsel özelliklerini irdeler.
4Anayasa ve yasalar doğrultusunda idarenin ilkelerini açıklar.
5Merkezi yönetim yapılanması hakkında bilgi sahibi olur.
6Mülki idareyi/taşra teşkilatını inceler.
7 Yerinden yönetim anlayışının farklı uygulamalarını ortaya koyar.
8Yerel yönetimlerin ayırt edici özelliklerini analiz eder.
9Farklı kategoriler üzerinden hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşlarını ayrıntılı tartışır.
10Kamu yönetiminde yaşanan değişim ve dönüşüm sürecini analiz eder.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Derste öncelikle, kamu yönetimi alanına ilişkin yönetim, siyaset, devlet, ekonomipolitik, bürokrasi, örgütlenme gibi temel kavramlar açıklanmaktadır. Devlet eksenli bir kamu yönetimi anlayışıyla kamu yönetimi alanının sınırları çizilmeye çalışılmaktadır. Merkezden yönetim-yerinden yönetim usulleri üzerinden devlet tipleri (üniter, federal, bölgeli) açıklanmaktadır. Üniter bir devlet olan Türkiye Cumhuriyetinin merkezden yönetim ve yerinden yönetim parçaları alt unsurları itibarıyla ayrıntılı anlatılmaktadır. Derste merkezi yönetim, taşra yönetimi, yerel yönetimler ve kamu kurumlarından oluşan idari bütün ortaya konmaktadır. Güncel gelişmeler ve değişimler kurum örnekleri üzerinden açıklanıp eleştirel bir sorgulamaya tabi tutulmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kamu yönetiminin kapsamıSoru Yanıt; Anlatım; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
2Kamu yönetimin temel kavramları ve öne çıkan yaklaşımlarTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
3Siyasal düzenler ve sistemler bağlamında kamu yönetimiTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
4Merkezden yönetim ve yerinden yönetim Tartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme
5Devlet türleri: Üniter, Federal ve Bölgeli Devlet Tartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
6Anayasal ilkeler ve merkezi yönetim Soru Yanıt; Anlatım; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme; Bilimsel Tartışma Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
7Merkezi yönetim ve onun taşrası Anlatım; Gösteri; Soru Yanıt; Tartışma; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
8Yerinden yönetim ve yerel yönetimlerTartışma; Gösteri; Anlatım; Soru Yanıt; Örnekolay Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
9Yerel yönetim reformuTartışma; Anlatım; Soru Yanıt; Gösteri; Örnekolay Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
10Kamu kurumları I (iktisadi, sosyal, bilimsel-kültürel)Tartışma; Gösteri; Anlatım; Soru Yanıt Alt Şapkalı Düşünme; Beyin Fırtınası Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
11Kamu kurumları II (düzenleyici ve denetleyici kurumlar, kalkınma ajansları)Tartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Gösteri Görüş Geliştirme; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
12Kamu yönetiminde yeni eğilimler I Tartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Görüş Geliştirme; Konuşma Halkası; Münazara; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
13Kamu yönetiminde yeni eğilimler II Tartışma; Soru Yanıt; Anlatım; Örnekolay Görüş Geliştirme; Konuşma Halkası; Münazara; Beyin Fırtınası; Alt Şapkalı Düşünme Vakaya Dayalı Öğrenme; Problem Temelli Öğrenme; Beyin Temelli Öğrenme
14
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Devlet Teşkilatı Rehberi, TODAİE, Ankara 2017. Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Yay., İstanbul 2016. Birgül Ayman Güler, Türkiye'nin Yönetimi-Yapı, İmge Yay., 3. Basım, Ankara 2011. Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Umuttepe Yay., Kocaeli 2016. David Rosenbloom, Robert Kravchuk, Richard Klerkin, Public Administration, Mc Graw-Hill, 2008. Metin Günday, İdare Hukuku, İmaj Yay., 10. Basım, Ankara 2011. Ruşen Keleş, Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yay., İstanbul 2016. Jay M. Shafritz, E.W. Russel, Christopher P. Borick, Introducing Public Administration, Routledge, England 2014. Seriye Sezen, Türk Kamu Yönetiminde Kurullar, TODAİE, Ankara 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
ÖÇ4          
ÖÇ5          
ÖÇ6          
ÖÇ7          
ÖÇ8          
ÖÇ9          
ÖÇ10          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00