Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YDİ1022016252 | İNGİLİZCE II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir. | 2 | bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir. | 3 | bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir. | 4 | başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide | | | 2 | Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir tespit etme | | | 3 | İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar | | | 4 | İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler | | | 5 | Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama | | | 6 | Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma | | | 7 | Dil ve İletişim; teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması | | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme | | | 10 | Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme | | | 11 | İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taraması yapma, bağlamdan anlam çıkarma | | | 12 | Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir cümlesi yazma | | | 13 | Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma | | | 14 | Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma | | | 15 | Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, ana fikri kendi cümleleri ile yorumlama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work12, METU, Ankara
Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 12, Great Britain |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 2 | 1 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|