Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YDİ1022016252İNGİLİZCE IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin bölüm ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, öğrendikleri kavramlarla ilgili yazılmış kaynakları okuyarak edindikleri bilgiyi sınıf ortamında ifade ettirmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabilir.
2bölümde kullanılan temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebilir.
3bu alanda uzmanlaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlayacak ve bu alanla ilgili olarak çeşitli makaleler yazabilir.
4başarılı çalışan olmakla ilgili örnekler vererek, bu bilgileri sunum şeklinde sınıfta arkadaşlarının huzurunda sunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bölümle ilgili okuma parçaları ve dil bilgisi çalışmaları; kelime ve iki dil arasında çeviri aktiviteleri; dinleme etkinlikleri; bölümle ilgili güncel konular ile yapılan münazaralar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eğitim ve Hayat; Tanımlama, bağlam ipuçlarını kullanma, son ek -wide
2Şehir Hayatı; Keşif, bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir tespit etme
3İş ve finans; eş anlamlı kelime ve kelime öbekleri, zıt anlamlılar
4İş ve meslekler; sıfat ve isim ifadeleri; sıfat görevinde kullanılan fiilimsiler
5Dünya üzerindeki hayat tarzları; sözlük çalışması, deyimsel ifadeleri anlama
6Küresel Bağlantılar; kompozisyon planı çıkarma, şahsi fikirlerle yorum yapma
7Dil ve İletişim; teorileri gerçeklerden ayırma, kelime türü sınıflandırması
8Arasınav
9Tatlar ve tercihler; okuma hızını arttırma, okuma içeriğini tahmin etme
10Yeni ufuklar; kelimelerdeki önek ve son ekler özetleme
11İlaç, Efsaneler ve Büyü; bilgi taraması yapma, bağlamdan anlam çıkarma
12Medya; bağlam ipuçlarını kullanma, ana fikir cümlesi yazma
13Herkese Özgürlük ve Adalet; önemli detayları bulma
14Dil ve öğrenme; yazı analizi, fiilleri bulma
15Cinsiyet; bağlam ve yapısal ipuçlarını kullanma, ana fikri kendi cümleleri ile yorumlama
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Velioğlu, A., Kandiller, B. 1996; Reader at work12, METU, Ankara Malarcher C., Janzen A. 2004; Reading for the Real World 12, Great Britain
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4312
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)86
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1512512221121
ÖÇ2521521212212
ÖÇ3522521212121
ÖÇ4511512111211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00