Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUİM4062016252GEMİ MANEVRASI IIZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere yönetim düzeyinde STCW 78/2010 gereklerini sağlayacak gemi manevrası ve yönetimi becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1farklı çevre koşullarında, farklı gemi tiplerini ve köprüüstü ekipmanlarını tanıyacak ve kullanabilecek.
2gemi manevrasında köprüüstü ekibine katkı sağlayacak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Elektronik Seyir yardımcı cihazlarının (Arpa Radar, ECDIS vb.) kullanımı. Gemilerin karakteristik özelliklerinin simülatör ortamında tanıtımı. Farklı gemi tiplerinde farklı manevra (yanaşma, kalkış, demir, kanal vb.) uygulamaları. Acil durum manevra uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Simülatörün, köprüüstünün genel tanıtımı ve öğretilmesi
2Arpa radarın tanıtımı ve kullanımının öğretilmesi
3ECDIS'in tanıtımı ve kullanımının öğretilmesi
4Farklı gemi türlerinin ve genel karakteristiklerinin tanıtımı, pivot noktası, pervane türleri, durma mesafesi, baş-kıç iter kullanımı, sığ su, bank etkisi hakkında eğitim
5Manevra öncesi geminin yanaşma ve kalkışının planlamasının yapılması, acil durum planlarının yapılması.
6Yerel fiziksel koşulların, rüzgar, gelgit, deniz ve görüş koşullarının manevraya etkilerinin öğretilmesi
7Farklı gemi tipleri ile basit manevralar, dönüş manevraları, travers, drift.
8Arasınav
9Farklı fiziksel koşullar ve meteorolojik şartlar altında değişik gemi tipleri ile basit manevralar, dönüş manevraları, travers, drift.
10Dar kanallar ve sığ sularda seyir ve bu bölgelerde gemiyi elleçlemenin zorlukları. Sığ su ve bank etkisi.
11Dar kanallar ve sığ sularda seyir ve bu bölgelerde gemiyi elleçlemenin zorlukları. Sığ su ve bank etkisi.
12Römorkör seçimi ve kullanımı.
13Römorkör seçimi ve kullanımı, hareketli iki gemi arasındaki etkileşimler. Gemi-sahil arasındaki etkileşimler. Gemi mevkisinin ve hareketlerinin takibi.
14Havuzlama, acil durumlara cevap verebilme, ağır havada seyir ve taktikler.
15Köprüüstü iletişiminin, pilotla iletişimin sağlanması, kaynak yönetimi kurallarının uygulanması.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erol, A. 1987; Gemi Kullanma, Güryay Matbaacılık, İstanbul Kpt.Alper Tunga ANIKER, Kaptanın Manevra Kılavuzu McElrevey, D. 1988; Shiphandling for the Mariner, Cornell Mar. Press, Centreville, USA Danton, G. 1987; The Theory and Practice of Seamanship, London
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma4416
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)108
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ13354 4423233
ÖÇ2554432234233
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00