Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUİM2072016252GEMİ İNŞAZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gemi tiplerini ve gemilerin yapısal dizayn özelliklerini öğrenmek ve gemi inşaatının nasıl gerçekleştirildiğini anlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1gemi geometrisini ve bölümlerini kavrarlar
2gemi tiplerini öğrenirler ve bunları karşılaştırırlar
3gemi inşa aşamalarını öğrenirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Gemi inşaatının günümüze kadar olan tarihsel süreçleri, gemi tiplerinin düzenli bir şekilde sınıflandırılması ve gemi tiplerinin anlatılması, dökme yük gemileri genel dizayn özellikleri, konteyner gemileri genel dizayn özellikleri, tankerlerin genel dizayn özellikleri, gemi geometrisi genel tanımları, tekne form katsayılarını ve gemi büyüklüğünün tanımlanması, tonaj kavramı, gemi ön dizaynı, gemiyi oluşturan temel yapı elemanları posta, kemere, tülani, braket, gemi inşaatının yapıldığı tesisler, gemi inşaatı sırasında oluşturulan üretim kademeleri, gemi inşaatında iş istasyonu kavramı, gemiyi oluşturan bloklar, çift dip bloğu, yan duvar, perde bloğu, baş ve kıç bloklar, gemi inşaatı sırasında meydana gelen iş kazalarının nedenleri, gemi inşaatına armatörle tersane arasında yapılan kontratlar. Sörveyler. Hasar ve su alma durumunun trim ve dengeye etkisi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Gemi tiplerinin sınıflandırılması
3Dökme yük gemilerinin genel dizayn özellikleri
4Konteyner gemisi dizayn özellikleri
5Tankerlerin genel yapısal özellikleri
6Gemi geometrisi genel tanımları
7Tekne form katsayıları ve gemi büyüklüğü tanımları
8Arasınav
9Gemi ön dizaynı
10Gemiyi oluşturan temel yapı elemanları
11Gemi inşa tesisleri
12Gemi blok yapıları
13Gemi inşaada iş istasyonu kavramı, Gemi inşaada meydana gelen iş kazaları
14Sörveyler
15Hasar ve su alma durumunun trim ve dengeye etkisi.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Taggart,R., “ Ship Design and Construction” , SNAME , New York, 1980 Eyres, D.J., “Ship Construction” , Plymouth Polytechnic, London, 1984 Ikeda, M., “Figures and Names of Hull Parts”, KAIBUN DO, Japan, 1979
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5315
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)77
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1555121235213
ÖÇ2553222323252
ÖÇ3555221225221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00