Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUİM1112016252 | DENİZDE EMNİYET I | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere denizde kişisel canlı kalma teknikleri ile yangın önleme ve yangınla mücadele yöntemlerini öğretmek ve beceri kazanmalarını sağlamak. Temel ilk yardım uygulamalarını, gemi güvenliğini sağlamayı, can kurtarma araçlarını ve onları kullanmayı öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | denizde canlı kalabilme ekipmanlarını kullanımını öğrenirler. | 2 | can kurtarma araçlarını kullanmayı öğrenirler. | 3 | cankurtarma ekipmanlarının gemideki yerlerini bilirler. | 4 | personel güvenliği hakkında bilgi verebilirler. | 5 | temel ilk yardım tekniklerini uygularlar. | 6 | gemiyi terk ve denize adam düşmesi operasyonlarını öğrenirler. | 7 | değişik tip yangınlarda uygun yangın söndürücüyü kullanabilirler. | 8 | solunum aparatlarını kullanabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kişisel can kurtarma araçları, yerleri ve kullanımı. Kişisel koruyucu giysi ve teçhizatlar. Cankurtarma araçları ve kurtarma botlarının yapısı ve donanımları. Değişik cankurtarma araçları ve kurtarma botlarının indirme ve geri alma donanımları. Can kurtarma vasıtalarının bakım tutumu, gemiyi terk, gemiyi terkten sonra yapılması gerekenler suda yaşam ve hipotermi, can kurtarma vasıtalarında yaşam. Denizde Kişisel Canlı Kalma Teknikleri. Temel İlk Yardım. Acil durum takımındaki malzemenin ve bandajlar yerine geçebilecek diğer uygun malzemelerin kullanılması. Canlandırma tekniklerinin uygulanması. Personel güvenliği ve sosyal sorumluluk, güvenli çalışma uygulamaları. Gemide efektif insan ilişkileri. Role talimleri. Acil durum uygulamaları. Deniz çevresinin korunmasıyla ilgili önlemlerin alınması. Yangın önleme ve yangınla mücadele temel eğitimi. Yanıcı maddelerin özellikleri. Yangın sınıfları. Taşınabilir yangın söndürücüler. Sabit yangın söndürme teçhizatları. Kişisel yangın teçhizatı. Teneffüs cihazının tanıtımı ve kullanımı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Denizde kişisel canlı kalma teknikleri. Kişisel can kurtarma araçları, yerleri ve kullanımı. Can kurtarma aracı ve kurtarma botundaki teçhizat. Kişisel koruyucu giysi ve teçhizat | | | 2 | Gemi terkinde yapılması gerekenler. Denizde kişisel canlı kalma. Can kurtarma aracında yapılması gerekenler. Kazazedeler için başlıca tehlikeler. | | | 3 | Değişik cankurtarma araçları ve kurtarma botlarının indirme ve geri alma donanımları. Ağır deniz şartlarında cankurtarma araçları ve kurtarma botlarının indirme yöntemleri. Gemiden ayrıldıktan sonra yapılması gerekenler. Cankurtarma araçlarının makinelerinin çalıştırılması. | | | 4 | Temel İlk Yardım. Acil durum takımındaki malzemenin ve bandajlar yerine geçebilecek diğer uygun malzemelerin kullanılması | | | 5 | Temel İlk Yardım. Acil durum takımındaki malzemenin ve bandajlar yerine geçebilecek diğer uygun malzemelerin kullanılması | | | 6 | Yangın önleme ve yangınla mücadele temel eğitimi. Yanıcı maddelerin özellikleri. Yangın sınıfları. | | | 7 | Taşınabilir yangın söndürücüler. Sabit yangın söndürme teçhizatları. Kişisel yangın teçhizatı. Teneffüs cihazının tanıtımı ve kullanımı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Gemide yangınla mücadele organizasyonu. Yangınla mücadele ve kazazede kurtarma yöntemleri. | | | 10 | Gemide yangınla mücadele organizasyonu. Yangınla mücadele ve kazazede kurtarma yöntemleri. | | | 11 | Role talimleri. Acil durum uygulamaları. | | | 12 | Role talimleri. Acil durum uygulamaları. | | | 13 | Personel güvenliği ve sosyal sorumluluk, güvenli çalışma uygulamaları. Gemide efektif insan ilişkileri. Acil durum uygulamaları | | | 14 | Personel güvenliği ve sosyal sorumluluk, güvenli çalışma uygulamaları. Gemide efektif insan ilişkileri. | | | 15 | Deniz çevresinin korunmasıyla ilgili önlemlerin alınması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sertkaya, Y. 2001; Denizde Güvenlik, Akademi Yayınları, No 3, İstanbul
Yağız, F. ve Şahin, E. 1992; Denizde Canlı Kalabilme, Kuşak Ofset, İstanbul
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|