Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUİM1062016252SEYİR IIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel Seyir bilgisinin öğrenciye verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1değişik seyir tekniklerinin tanımını yapabilirler.
2cayro pusula ve manyetik pusula hakkında bilgi sahibi olurlar.
3cayro pusula ve manyetik pusulanın hatalarını saptayabilirler.
4kıyı seyri yöntemlerini kullanarak fix mevkilerini tespit edebilecekler ve fix mevki koyma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
5seyirde kullanılan aletler ve seyir yardımcılarını kullanma yeteneğine sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kıyı seyri, mevki koyma yöntem ve çeşitleri, matematiksel seyir yöntemler. Mevki hatları ve mevkiler, Özel seyir türlerinin tanıtılması, Kıyı seyri, kıyı seyrinde mevki bulma yöntem ve çeşitleri, Matematiksel Seyirler, seyir problemlerinin matematiksel yöntemlerle çözümü, Boylam seyiri, enlem seyiri, markator seyir üçgeni, düzlem seyir üçgeni, Küresel üçgen formülleriyle seyir çözümleri, büyük daire seyri. Derinlik ve derinlik ölçümü, Haritalarda derinliklerin gösterilmesi, Derinlik ölçümü, İskandiller, El iskandili, Elektronik iskandiller (echo-sounders), İskandil kullanarak seyir , Hız ve hız ölçümü, Hız ve hızın hesaplanması, Suya ve toprağa göre hız, Paraketeler, Kutuplarda ve buzlu sularda seyir kuralları. Kurtarma yardım amaçlı seyir, tropikal fırtınalarda seyir, Akıntı seyri ve gel-git hesapları, Akıntı ve akıntı seyri, Dünya üzerindeki akıntı sistemleri ve akıntı bölgeleri. Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları, Gel-git ve gel-git akıntısı, Gel-git cetvelleri, Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak, Akıntı cetvellerini kullanarak belli bir zaman için derinlik hesabı yapmak, Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak, Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması, Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması, Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması, Köprüüstü seyir kayıtları ve jurnal tutma, Seyir kayıtları, Jurnal tutma, Köprüüstü jurnalinin dışındaki diğer kayıt defterleri, Otomatik kaydediciler, otomatik kayıtların alınması, okunması ve muhafazası,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mevki hatları ve mevkiler, Özel seyir türlerinin tanıtılması, Kıyı seyri, kıyı seyrinde mevki bulma yöntem ve çeşitleri
2Matematiksel Seyirler, seyir problemlerinin matematiksel yöntemlerle çözümü: Boylam seyiri, enlem seyiri, markator seyir üçgeni, düzlem seyir üçgeni, büyük daire seyri
3Derinlik ve derinlik ölçümü:Haritalarda derinliklerin gösterilmesi, Derinlik ölçümü, İskandiller, El iskandili, Elektronik iskandiller (echo-sounders), İskandil kullanarak seyir
4Hız ve hız ölçümü:Hız ve hızın hesaplanması, Suya ve toprağa göre hız, Paraketeler
5Kutuplarda ve buzlu sularda seyir kuralları, Kurtarma yardım amaçlı seyir, Tropikal fırtınalarda seyir
6Akıntı seyri ve gel-git hesapları: Dünya üzerindeki akıntı sistemleri ve akıntı bölgeleri, Gel-git cetvelleri Gel-git ve gel-git akıntısı
7Akıntı cetvelleri ve akıntı atlaslarının kullanılmaları
8Arasınav
9Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak
10Akıntı cetvellerini kullanarak alçak ve yüksek su zamanlarını hesaplamak
11Amerikan ve İngiliz gel-git cetvellerinin kullanılması
12Durgun su zamanlarını ve belli bir zaman için akıntının hızını hesaplamak
13Gel-git ve gel-git akıntısı dikkate alınarak seferin planlanması, Akıntı, düşme, düşmeye karşılık rota düzeltmesi ve uygulanması
14Köprüüstü seyir kayıtları ve jurnal tutma: Seyir kayıtları, Jurnal tutma, Köprüüstü jurnalinin dışındaki diğer kayıt defterleri
15Otomatik kaydediciler, otomatik kayıtların alınması, okunması ve muhafazası
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yağız, F. 2000; Seyir2, Tasarım Matbaacılık, İstanbul Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA Sügen, Y. 2003; Kaptanın Kılavuzu, Beta Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma5315
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)109
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1115252555521
ÖÇ2115552555521
ÖÇ3215222252112
ÖÇ4115522155521
ÖÇ5125552555522
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00