|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUİM1052016252 | SEYİR I | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Temel Seyir bilgisini verilmesi ve deniz haritalarının kullanılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | seyirin tarihçesini tanımlarlar. | 2 | deniz haritaları üzerinde çeşitli seyir tekniklerini uygulayabilirler. | 3 | farklı notik tabloları ve deniz haritalarını kullanabilirler. | 4 | deniz haritalarında kullanılan kısaltma ve sembolleri tanımlayabilirler. | 5 | fener ve sis işaretleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | 6 | IALA system A ve B arasındaki farkları kıyas edebilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Seyirin tanımı, dünyanın şekli ve koordinatları hakkında temel bilgiler; Seyirin tanımı ve tarihçesi. Evren, Güneş sistemi ve Dünya, Dünyanın şekli, ekvator, kutuplar, enlem, boylam, Enlem ve boylam farkları, Seyirde kullanılan araç-gereç, harita ve neşriyat, Seyirde kullanılan araç gereç, harita ve neşriyat hakkında genel bilgi, seyirin araç ve yöntemlerinin gelişimi, Harita projeksiyon sistemleri, Deniz seyir haritalarının özellikleri, Merkator haritasının çizimi, Diğer projeksiyon yöntemleri ile Merkator projeksiyonunun karşılaştırılması, Harita katalogları ve kullanımı, Semboller ve Kısaltmalar Kitabının kullanımı, Denizde mesafe ve yön kavramı, Denizde mesafe ve yön, Seyirde ve harita üzerinde mesafe ölçmek ve mesafe hesaplamak, Kerte hattı ve büyük daire yayı, Rota ve kerteriz (nispi, hakiki), Denizde yön bulma, Pusulalar ve pusula kullanımı, Pusulalar, Manyetik pusula, pusula okuma, derece ve kerte sistemleri, Dünyanın manyetik alanı, Doğal ve yapay manyetik sapma, Manyetik pusulanın yapısı, hataları, düzeltmeleri, Cayro pusula, yapısı, çalışması ve hataları, düzeltmeleri, Pusula hatasının bulunması, rota ve kerterizler uygulanması, Harita ve neşriyatın düzenlenmesi, düzeltilmesi ve kullanılması, Haritalardan, fener kitaplarından ve diğer neşriyattan edinilen bilgiler, Haritalarda kullanılan sembol ve kısaltmalar, Harita ve neşriyatın düzenlenmesi, harita folyo sistemleri, Denizcilere ilanlar, harita ve neşriyatın düzeltilmesi, Harita katalogları ve kullanımı, Elektronik haritalar ve ECDIS sistemi, Seyir yardımcıları, fenerler ve şamandıralar, Denizde ve kıyılarda bulunan seyir yardımcıları ve kullanılmaları, Fenerler ve sis işaretleri, Fener kitaplarının kullanılması, Fenerler ve şamandıraların tanınması, sınıflandırılması, görünme mesafeleri, karakteristikleri, fenerlere ait kısaltmalar, Sis işaretleri, Şamandıralama sistemleri, sistem A ve sistem B nin tanıtımı, lateral ve kardinal işaretlerin haritada gösterimi, Telsiz seyir yardımcılar, sembolleri, harita ve kitapları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Seyirin tanımı ve tarihçesi, Evren, Güneş sistemi ve Dünya, Dünyanın şekli, ekvator, kutuplar, enlem, boylam | | | 2 | Enlem ve boylam farkları, Matematiksel Seyir, Seyir Üçgeni ve elemanları | | | 3 | Seyirde kullanılan araç gereç, harita ve neşriyat hakkında genel bilgi, seyirin araç ve yöntemlerinin tarihsel gelişimi, Pusulalar | | | 4 | Harita izdüşüm sistemleri, Deniz seyir haritalarının özellikleri | | | 5 | Merkator haritalarının özellikleri, Diğer izdüşüm yöntemleri ile Merkator projeksiyonunun karşılaştırılması | | | 6 | Harita katalogları ve kullanımı, Semboller ve Kısaltmalar Kitabının kullanımı, Harita ve neşriyatın düzenlenmesi, harita folyo sistemleri | | | 7 | Denizde mesafe ve yön kavramı, Rota ve kerteriz (nispi, hakiki) ,Kerte hattı ve büyük daire yayı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Seyirde ve harita üzerinde mesafe ölçmek ve mesafe hesaplamak | | | 10 | Manyetik pusula, pusula okuma, derece ve kerte sistemleri, Dünyanın manyetik alanı, Doğal ve yapay manyetik sapma, manyetik pusulanın hataları düzeltmeleri | | | 11 | Cayro pusula, yapısı, çalışması ve hataları, Pusula hatasının bulunması, rota ve kerterize uygulanması | | | 12 | Haritalardan, fener kitaplarından ve diğer neşriyattan edinilen bilgiler | | | 13 | Denizcilere ilanlar, harita ve neşriyatın düzeltilmesi Elektronik haritalar ve ECDIS sistemi | | | 14 | Denizde ve kıyılarda bulunan seyir yardımcıları ve kullanılmaları, Fenerler ve şamandıraların tanınması, sınıflandırılması, görünme mesafeleri, karakteristikleri, fenerlere ait kısaltmalar | | | 15 | Şamandıralama sistemleri, sistem A ve sistem B nin tanıtımı, lateral ve kardinal işaretlerin haritada gösterimi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yağız, F. 1998; Seyir I, Tasarım Matbaacılık, İstanbul
Sügen, Y. 2003; Kaptanın Kılavuzu, Beta Yayınları, İstanbul
Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA
Tunçay, S. 2003; Düzlem ve Elektronik Seyir Ders Kitabı, Deniz Harp Okulu Komutanlığı Yayınları, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|