|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DUİM1042016252 | VARDİYA STANDARTLARI I | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Denizde Çatışmaları Önlemeye İlişkin Uluslararası Kuralların tanıtımı ve öğretilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Vardiya standartları I dersinin konularını özetleyebilir ve açıklayabilirler. | 2 | Vardiya tutma standartları ve COLREG düzenlemelerinden yararlanarak herhangi bir durumun değerlendirmesini yapabilir ve çalışmalarını sunabilirler. | 3 | Seyir esnasında karşılarına çıkan bir geminin gösterdiği işaretleri tanımlayabilir ve karar verebilirler. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Denizde Çatışmaları Önlemeye İlişkin Uluslararası Kurallar; Genel; Uygulama, Sorumluluk, Genel Tanımlamalar, Manevra Ve Seyir Kuralları; Her türlü Görüş Koşulunda Teknelerin Yönetimi, Gözcülük, Emniyetli Hız, Çatışma Tehlikesi, Çatışmadan Kaçınma Hareketi, Dar Kanallar, Trafik Ayrım Düzenleri, Birbirini Gören Teknelerin Davranışları; Yelkenli Tekneler, Yetişme, Pruva Pruvaya Geliş Durumu, Aykırı Geçiş, Yol Veren Teknenin Davranışı, Yol Verilen Teknenin Davranışı, Tekneler Arasındaki Sorumluluklar; Kısıtlı Görüş Koşullarında Teknelerin Davranışları, Fenerler Ve Şekiller; Tanımlamalar, Fenerlerin Görünüşü, Seyir Halinde Kuvvetle Yürütülen Tekneler, Çekerek ve İterek Yedekleme, Seyir Halinde Yelkenli Tekneler ve Kürekli Tekneler, Balıkçı Tekneleri, Kumanda Altında Bulunmayan ve Manevra Yeteneği Kısıtlı Olan Tekneler, Su Çekimleri Nedeniyle Seyirleri Kısıtlı Tekneler, Kılavuz Tekneleri, Demirli ve Karaya Oturmuş Tekneler, Deniz Uçakları, Ses ve Işık İşaretleri; Ses İşaretleri için Aletler, Manevra ve Uyarma İşaretleri, Kısıtlı Görüş Koşullarında Verilecek Ses İşaretleri, Dikkat Çekme İşaretleri, Tehlike İşaretleri, İstisnalar, Ek 1; Fenerlerin Ve Şekillerin Yerleştirilmeleri Ve Teknik Ayrıntılar, Ek II; Birbirlerine Yakın Bir Halde Balıkçılık Yapan Balıkçı Tekneleri İçin Ek İşaretler, Ek III; Sesle İşaret Veren Aletlerin Teknik Ayrıntıları, Ek IV; Tehlike İşaretleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Denizde çatışmaları önlemeye ilişkin uluslararası kurallara giriş, Genel; Uygulama, Sorumluluk, Genel Tanımlamalar | | | 2 | Manevra ve seyir kuralları; Her türlü Görüş Koşulunda Teknelerin Yönetimi, Gözcülük | | | 3 | Emniyetli Hız, Çatışma Tehlikesi | | | 4 | Çatışmadan Kaçınma Hareketi, Dar Kanallar, Trafik Ayrım Düzenleri | | | 5 | Birbirini gören teknelerin davranışları; Yelkenli Tekneler, Yetişme, Pruva Pruvaya Geliş Durumu, Aykırı Geçiş | | | 6 | Yol Veren Teknenin Davranışı, Yol Verilen Teknenin Davranışı, Tekneler Arasındaki Sorumluluklar | | | 7 | Kısıtlı görüş koşullarında teknelerin davranışları, fenerler ve şekiller; Tanımlamalar, Fenerlerin Görünüşü | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Seyir Halinde Kuvvetle Yürütülen Tekneler, Çekerek ve İterek Yedekleme | | | 10 | Seyir Halinde Yelkenli Tekneler ve Kürekli Tekneler, Balıkçı Tekneleri | | | 11 | Kumanda Altında Bulunmayan ve Manevra Yeteneği Kısıtlı Olan Tekneler | | | 12 | Su Çekimleri Nedeniyle Seyirleri Kısıtlı Tekneler, Kılavuz Tekneleri | | | 13 | Demirli ve Karaya Oturmuş Tekneler, Deniz Uçakları, AIS ve VHF'in faydaları ve kullanımı | | | 14 | Ses ve ışık işaretleri; Ses İşaretleri için Aletler, Manevra ve Uyarma İşaretleri, Kısıtlı Görüş Koşullarında Verilecek Ses İşaretleri, Dikkat Çekme İşaretleri, Tehlike İşaretleri | | | 15 | İstisnalar, EK 1; Fenerlerin Ve Şekillerin Yerleştirilmeleri Ve Teknik Ayrıntılar, EK II; Birbirlerine Yakın Bir Halde Balıkçılık Yapan Balıkçı Tekneleri İçin Ek İşaretler, EK III; Sesle İşaret Veren Aletlerin Teknik Ayrıntıları, EK IV; Tehlike İşaretleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Altınçubuk, F. 2003 ; Denizde Çatışmayı Önlemeye ilişkin UIuslararası Kurallar, İstanbul
Cockcroft A.N., Lameijer J.N.F., 2004; A Guide To The Collision Avoidance Rules, London, Elsevier, 6th Edition
Syms R., 2004 ; COLREGS A Guide To Good Practice, Nautical Institute, England
ABD Sahil Güvenlik, 2000 ; Uluslararası ve Yerel Seyir Kuralları, Washington | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|