Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DUİM1032016252FİZİKZorunlu114
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fiziğin temel kavramlarını ve ilkelerini öğrencilere öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1skaler ve vektör kavramlarını problem çözmeye uygulayabileceklerdir.
2kuvvet ve hareketi ele alan problemleri çözebileceklerdir.
3enerji, iş ve güç kavramlarını içeren problemleri çözebileceklerdir.
4dairesel yörüngede zaman, yer değiştirme, hız ve ivme içeren problemleri çözebileceklerdir.
5doğrusal momentum, itme ve çarpışmaları ele alan problemleri çözebileceklerdir.
6dönme hareketini ele alan problemler çözebileceklerdir.
7elektrik yükünü, elektrik alanı ve elektrik potansiyeli ele alan problemleri çözebileceklerdir.
8direnç ve sığa içeren doğru akım devreleri problemleri çözebileceklerdir.
9manyetik alan ve indüksiyonun kavramını ve kaynağını öğreneceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Vektörler, Tek Boyutta Hareket, İki Boyutta Hareket, Hareket Yasaları, Dairesel Hareket ve Newton Yasalarının Diğer Uygulamaları, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, doğrusal Momentum ve Çarpışmalar, Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi, Statik Denge, Elektrik alanları, Doğru Akım Devreleri, Manyetik Alanlar ve İndüksiyon. Ses ve Işık. Isı ve ısının iletimi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 boyutlu hareket, Problemler
22 boyutlu hareket, Problemler
3Hareket yasaları
4Hareket yasaları
5Dairesel hareket, Problemler
6İş ve kinetik enerji, Problemler
7Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, Problemler
8Arasınav
9Linear momentum ve çarpışmalar, Problemler
10Katı cismin dönme hareketi, Katı cismin dönme hareketi, Problemler
11Yuvarlanma hareketi ve açısal momentum, Problemler
12Denge ve esneklik, Problemler
13Ses ve Işık.
14Isı ve ısının iletimi.
15Isı ve ısının iletimi.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Raymond A. Serway Emeritus, John W. Jewett, 2004.Physics for Scientists and Engineers
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5420
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)128
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1553235231233
ÖÇ2553325323323
ÖÇ3553235322322
ÖÇ4552335322333
ÖÇ5552335213321
ÖÇ6553325332332
ÖÇ7552435323232
ÖÇ8552325132322
ÖÇ9552325332322
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00