Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYD1002015252TEMEL İNGİLİZCEZorunlu000
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, üniversitemiz öğrencilerinin bölümlerinde çeşitli yabancı kaynaklara ulaşıp, bunları verimli bir biçimde kullanabilmelerini, bilgi alış verişi yapabilmelerini ve İngilizce’yi gelecekteki iş yaşamlarında etkin bir biçimde kullanabilmeleri için gerekli olan sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazandırıp öğrencilerin akademik gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Temel İngilizce dersleri öğrencilerin hedef dildeki yapısal ve sözcüksel bilgilerini geliştirmeyi amaçlar. Temel İngilizce dersleri, dinleme, konuşma, okuma ve yazma aktiviteleri ile desteklenmiş ve tüm dil becerileri ile bütünleşmiştir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Şeyma VAROL ŞANLI Okt. Mehmet ÇOLAKOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Bu ders sonunda öğrenciler; Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurar.
2Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır.
3Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır.
4Yazılı iletişimde temel dil bilgisi yapılarını kullanır.
5Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dil bilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanır.
6Konuşmalarda geçen ana fikirleri ve ayrıntıları belirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hazırlık birimindeki öğrenciler birinci dönem haftada 16 saat, ikinci dönem de haftada 8 saat "Main Course" dersi görürler. "Main Course" dersleri bütün becerileri geliştiren nitelikte bir ders kitabı olan New Headway serisi eşliğinde yürütülür. Serinin Beginner, Elementary, Pre-intermediate ve Intermediate kitapları kullanılmaktadır. Kitap serisinde özellikle dinleme, okuma, konuşma, dilbilgisi ve kelime bölümlerine ağırlık verilmektedir. Reading & Writing (Okuma ve Yazma) : Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler birinci yarıyılda 4 saat, ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “Reading & Writing” dersi almaktadırlar. Ders kitabı olarak Reading & Writing Targets 1, 2 ve 3 serisinin kullanıldığı bu derste öğrencilerin lisans dönemi boyunca ihtiyaç duyabilecekleri okuma tekniklerinin yanında geniş bir yelpazede sunulan okuma parçaları ve farklı türdeki metinler yoluyla öğrencilerin İngilizce okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi ve sözcük dağarcıklarının genişletilmesi amaçlanmaktadır. Yine bu derste okunan metin türleri ve konular temel alınarak öğrencilere bunlarla ilgili yazma ödevleri verilir. Bu dersin izlencesi Avrupa Dil Portfolyosundaki hedefler doğrultusunda hazırlanmıştır. Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “ Reading&Writing” dersi almaktadırlar. Güz döneminde Reading&Writing I, bahar döneminde Reading&Writing II ve III kitapları kullanılacaktır. Listening & Speaking (Dinleme ve Konuşma): Hazırlık biriminde öğrenim gören bütün öğrencilere dinleme ve konuşma becerileri birinci yarıyılda Main Course kapsamındaki aktiviteler aracılığıyla; ikinci yarıyılda ise haftada 8 saat olmak üzere ayrı bir ders olarak “Listening & Speaking” verilmektedir. Q-Skills for Success Listening and Speaking kitabı eşliğinde yürütülen derslerdeki temel amaç öğrencilerin iletişimsel dil becerilerinin geliştirilmesidir. Bu hedef doğrultusunda ve Avrupa Dil Portfolyosundaki ölçütler göz önünde bulundurularak hazırlanan izlencedeki konular çeşitlendirilmektedir. Kullanılan ekstra işitsel ve görsel materyallerle dersin içeriği zenginleştirilmekte ve öğrencilerin pratik yapmaları sağlanmaktadır. Hazırlık biriminde okuyan bütün öğrenciler ikinci yarıyılda haftada 8 saat olmak üzere “Listening & Speaking” dersi almaktadırlar. Bahar döneminde Listening & Speaking I kitabı kullanılacaktır. Grammar (Dilbilgisi): Güz döneminde haftada 6 saat, bahar döneminde de haftada 2 saat olmak üzere dilbilgisi dersi verilmektedir. Bu derste Oxford Practice Grammar-Basic kitabındaki konular işlenmektedir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Verb to be; Possessive adjectives; The family; Personal information
22. Present simple; verbs, jobs; expressing the time
33. Adverbs of frequency; Social expressions; Free-time activities
44. There is/are; some/any/ a lot of; this/that/these/those; Things in the house; derscribing a house
55. Can/can’t; adverbs; was/were; could; was born; polite requests
66. Past simple; Time expressions; decribing feelings and things; writing a biography
77. Telling a story; talking about my life; time expressions
88. Count/uncount nouns; some/any; How much/how many; Daily needs; food and drink
99. Comparative adjectives; superlative adjectives; directions; describing a place
1010. Present continuous; something/anything/everything..; describing people; clothes
1111. Going to future; infinitive of purpose; describing a holiday
1212. Presnt perfect; tense revision; transport and travel; talking about you
1313. Prespositions; decribing friends; question words
1414. Things I like doing; writing a postcard
1515. Past continuous; narrative writing; irregular verbs
1616. Quantity; articles; linking words; requests
1717. Verb patterns; future forms; phrasal verbs
1818. As…as; synonyms; antonyms; describing hometown
1919. Ever never; Word stress; question tags; Word endings
2020. Have to; should; must; letters and emails
2121. Past perfect; conjunctions; feelings; so/such
2222. Passives; on the phone;discussing pros and cons
2323. Present perfect continuous; marriage/birth/death; filling in forms
2424. First conditional; might; second conditional; listening and note-taking
2525. Word formation; everyday situations; an informal letter
2626. Positive and negative adjectives; making small talk
2727. Used to; spelling and pronunciation; giving opinions; linking ideas
2828. Advice, obligation and permission model verbs; rules for life
2929. Future possibilities; suffixes and prefixes; arranging to meet
3030. Relative pronouns; participles; information questions
3131. Making the right noises; likes and dislikes; gerund and infinitive
3232. Third conditionals; noun phrases; reported speech; expressing attitude
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
"Main Course'': New Headway Beginner, Elementary, Pre-intermediate ve Intermediate. Oxford University Press. “Reading&Writing”: Reading & Writing Targets 1, 2 ve 3. Express Publishing. “Listening & Speaking”: Q-Skills for Success Listening and Speaking I. Oxford University Press. ''Grammar'': Oxford Practice Grammar-Basic. Oxford University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav2816
Final Sınavı144
Quiz2816
Derse Katılım2826728
Tartışma12448
Soru-Yanıt12672
Takım/Grup Çalışması10440
Beyin Fırtınası28256
Rapor Hazırlama14228
Makale Yazma10440
Bireysel Çalışma286168
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma286168
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma148112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma258200
Okuma284112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)1808
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1453544545354
ÖÇ2554335545353
ÖÇ3553445435254
ÖÇ4554555455353
ÖÇ5553455555455
ÖÇ6552445445554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00