|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HYD1002017251 | TEMEL İNGİLİZCE | Zorunlu | 0 | 0 | 0 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hedef dildeki dilbilgisi, okuma, yazma, dinleme, konuşma becerilerini öğrenim süresince orta seviyeye yükseltmek ve tüm dil becerilerini günlük hayatta ve bilimsel ortamda kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okt. mehmet Çolakoğlu | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrencinin hedef dildeki dilbilgisi yapılarını temel ve orta seviyede öğrenmesi. | 2 | Hedef dilde temel okuma becerisini geliştirmek ve temel ve orta seviyedeki kelime bilgisini maksimum seviyeye getirmek. | 3 | Hedef dilde (İngilizce) konuşma becerisini artırmak ve karşıdaki kişinin ,ifadelerini doğru anlamak. | 4 | Hedef dilde temel seviyeden orta seviyeye kadar yazılı olan metinleri anlamak ve değerlendirmek. | 5 | Hedef dili (İngilizce) akademik ortamda kullanabilecek seviyeye ulaşmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | the verb ' To be'
Possessive adjectives--my -your-his-her-its- our-your-their
Count and Uncountable nouns
have got / has got
There is / there with alot of, many, much,, a little, a few, some , any
Present Simple tense; positive, negative , question forms
Can / can't describing ability, permission
Past Simple tense ; positive, negative, question forms with regular and irregular verbs
Comparative Adjectives
Prepositions
Be going to ; future intentiıons
Will ; future actions
Present Perfect tense ; positive, negative question forms
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | The verb To Be ; personal pronouns
Positive , negative, qouestion sentences - Introducing yourself | | | 2 | Possessive Cases ; possessive adjectives ; my-your-his-her-its-our-your-their
Talking about your family | | | 3 | have got /Has got ; talking and writing about one's possession | | | 4 | there is / there are ; positive and negative and question forms | | | 5 | There is / there are with any, some, a lot of, many, much, a little, a few ; describing a place, house, a city etc. | | | 6 | Present Simple Tense ; positive and negative forms ; telling and writing about daily life | | | 7 | Present Tense ; questions and answers and with questions with WH -words
what, how, where, why, what tima, when which | | | 8 | Mid-term Exam 1 | | | 9 | Comparative forms of Adjectives ; positive- comparative-suprlative
comparing people, places and objects | | | 10 | Present Continuous Tense ; reading, writing and talking about the actions happening at the time of speaking | | | 11 | Be going to-future intentions -writing, reading and talking about future plans and intentions | | | 12 | Future Tense with Will ; talking about predictions | | | 13 | Present Perfect Tense ; positive and negative forms | | | 14 | Present Perfect Tense ; questions and answers with time expressions ; since, for, so far, yet, already , just and Wh -How long ? | | | 15 | The revision of the previous units | | | 16 | Mid Term Exam 2 | | | 17 | Revision of present tenses ; writing , reading and listening exercises | | | 18 | Revision of past tenses ; writin, redaing and listening exercises | | | 19 | Time clauses - Linking words ; when, after, before,---Although, however, on the other hand, nevertheles, , so that, even though, though etc. | | | 20 | Linking Words used in contrast, manner, reason etc. | | | 21 | If Clauses Type 1 | | | 22 | If Clauses Type 2 | | | 23 | Relative Clauses with who, which | | | 24 | Mid Term Exam 3 | | | 25 | If Clauses Type 3 | | | 26 | Relative Clauses with adverbs of place, reason, ; where-when-why | | | 27 | Past Perfect Tense with time clauses | | | 28 | Indirect Speech ; positive and negative forms | | | 29 | Indirect Speech with questions | | | 30 | Indirect Speech with Wh words ; where, what, why, when, what time , how , how many , how much etc. | | | 31 | Review of the previous units | | | 32 | Prep Class Final Exam | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Headway Elementary -Pre-Intermediate- Intermediate sb-wb
Reading & Writing targets 1,2,3 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Quiz | 2 | 8 | 16 | Derse Katılım | 28 | 26 | 728 | Tartışma | 12 | 4 | 48 | Soru-Yanıt | 12 | 6 | 72 | Takım/Grup Çalışması | 10 | 4 | 40 | Beyin Fırtınası | 28 | 2 | 56 | Rapor Hazırlama | 14 | 2 | 28 | Makale Yazma | 10 | 4 | 40 | Bireysel Çalışma | 28 | 6 | 168 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 28 | 6 | 168 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 8 | 200 | Okuma | 28 | 4 | 112 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|