Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT1042017221İKTİSAT SOSYOLOJİSİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Üretim, tüketim, dağıtım, değişim ve kıt mal ve hizmetler gibi kompleks faaliyetlere sosyolojik değişkenlerin, referans çerçevelerinin ve açıklayıcı modellerin uygulanması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. Fatma Özlem Tezcek
Öğrenme Çıktıları
1Ekonomik/Toplumsal konulara sosyolojik bakış açısıyla yaklaşır ve bu konuları sosyolojinin kavram ve yöntemlerinden yararlanarak açıklar.
2Ekonomik modellerin alternatif bir bakış açısıyla sorgulanmasını öğrenir.
3Üretim, tüketim, dağıtım gibi olguların dönemsel olarak değerlendirilmesi gerekliliğinin kavranmasını öğrenir.
4
5
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ekonomik olgulara sosyolojik bakış açısının uygulanması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel Kavramlar ışığında Kurucu Metinler 1: Adam Smith ve Mİlletlerin Zenginliği
2Kurucu Metinler 2: Eleştirel Politik Ekonominin Temeli: Karl Marx
3Kurucu Metinler 3: Dini Etik ve Ekonomik Rasyonellik : Max Weber Kurucu Metinler 4: Büyük Dönüşüm: Karl Polanyi
4Ekonomik Hareket ve Toplumsal Yapı
5Piyasa Yapımı: Wall Street'te Fırsatçılık ve Kısıtlamalar
6Sınırlandırılmamış Homo Economicus: Wall Street'te Tahvil/Bonu Tacirleri
7Müzayedeler: Değerin Toplumsal İnşaası Maceracılığın Yapısal Kaynakları: Amerika'da Altın Arayıcıları
8Ara-sınav
9Kapitalist Devletler ve Küresel Piyasalar
10Ekonomik Kültür ve Kültürün Ekonomisi Sermayenin Biçimleri: Pierre Bourdieu
11Enformel Sektör/Ekonomi
12Feminizm ve İKtisat Bir Sosyal Teori ve Metodoloji Olarak Feminism
13Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet Özel Üretim (Ev) ve Kamusal Üretim
14Fordizm ve Post-Fordizm Sanayi Devrimi ve Fordizm
15 Fordist Kriz ve Post-Fordizmin Yükselişi
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Neil J. Smelser and Richard Swedberg EDITORS,(2005) The Handbook of Economic Sociolgy, Princeton University Press. Nicole Woolsey Biggart EDITED, (2002), Readings in Economic Sociology, Blackwell Publishers.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Alan Çalışması14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18118
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1              
ÖÇ2              
ÖÇ3              
ÖÇ4              
ÖÇ5              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00