Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İKT4032013221İKTİSADİ BÜYÜMEZorunlu476
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İktisadi büyüme alanında büyüme kavramını aktararak büyüme ile ilgili makro ekonomik verilerin yorumlanmasını, analizini ve büyüme sorunsalının önemini anlatarak çözüm önerileri konusunda öğrencilere beceri kazandırmaktır. Geleneksel ve yeni büyüme teorilerini/modellerini tanıtma, bu modellerin ışığında ekonomik büyümenin belirleyicilerinin analizini yapma ve Türkiye ile diğer ülkelerdeki büyümenin dinamiklerini inceleyerek bazı stilize gerçekler ışığında büyüme stratejilerini tartışmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Merter AKINCI
Öğrenme Çıktıları
1Büyüme kavramı ve büyüme hesapları anlatılarak büyüme sorunsalı tartışılır
2İktisadi büyümenin belirleyicileri tanıtılarak gelişmiş ve az gelişmiş ülke deneyimlerinden yola çıkılarak büyümenin göstergeleri tartışılır
3Öğrencilere geleneksel ve yeni büyüme teorilerini/modellerini tanıtır, bu modellerin ışığında ekonomik büyümenin belirleyicilerinin analizini yapar ve Türkiye ile diğer ülkelerdeki büyümenin dinamiklerini inceleyerek bazı stilize gerçekler üzerinden büyüme stratejilerini anlamalarını sağlar
4Büyüme iktisadı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi kazandırır, verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve araştırmalara dayalı çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmelerini sağlar
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İlk olarak büyüme kavramı ve büyüme hesaplamaları ile büyüme verilerinin analizi anlatılarak büyümenin belirleyicileri ve göstergeleri gelişmiş ve az gelişmiş ülke örnekleri kapsamında anlatılmaktadır. Daha sonra klasik (Smith, Malthus, Ricardo, Schumpeter ve Marx), keynesyen (Harrod-Domar) , neo-klasik (Solow-Swan) ve içsel büyüme (Romer, Lucas) modelleri anlatılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İktisadi büyümeye ilişkin kavramsal tanımlamalar ve büyüme hesaplamalarının yapılması
2Büyüme sorunsalının, büyümenin belirleyicilerinin ve gelişmiş-az gelişmiş ülkelerde büyüme deneyimlerinin aktarılması
3Klasik Büyüme Modeli
4Klasik Büyüme Modeli
5Klasik Büyüme Modeli
6Keynesyen Büyüme Teorisi (Harrod-Domar Modeli)
7Keynesyen Büyüme Teorisi (Harrod-Domar Modeli)
8Arasınav
9Neo-Klasik Büyüme Teorisi (Robert Solow)
10Neo-Klasik Büyüme Teorisi (Robert Solow)
11Neo-Keynesyen Büyüme Modeli (Robinson- Pasinetti-Kaldor)
12İçsel Büyümenin Kaynakları ve İçselleşme Süreçleri
13İçsel Büyüme Modelleri
14İçsel Büyüme Modelleri
15Dünya’da ve Türkiye’de büyümenin dinamikleri, küresel kriz sonrası yeni büyüme stratejileri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erdal Ünsal (2007), İktisadi Büyüme, Ankara: İmaj Yayınevi Ömer Yılmaz ve Merter AKINCI (2012), İktisadi Büyüme ve Makroekonomik Belirleyicileri, Ankara: Nobel Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7321
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ154535255245454
ÖÇ245452234553525
ÖÇ345525354545235
ÖÇ445554535353545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00