Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İKT4032013201 | İKTİSADİ BÜYÜME | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İktisadi büyüme alanında büyüme kavramını aktararak büyüme ile ilgili makro ekonomik verilerin yorumlanmasını, analizini ve büyüme sorunsalının önemini anlatarak çözüm önerileri konusunda öğrencilere beceri kazandırmaktır. Geleneksel ve yeni büyüme teorilerini/modellerini tanıtma, bu modellerin ışığında ekonomik büyümenin belirleyicilerinin analizini yapma ve Türkiye ile diğer ülkelerdeki büyümenin dinamiklerini inceleyerek bazı stilize gerçekler ışığında büyüme stratejilerini tartışmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Merter AKINCI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Büyüme kavramı ve büyüme hesapları anlatılarak büyüme sorunsalı tartışılır | 2 | İktisadi büyümenin belirleyicileri tanıtılarak gelişmiş ve az gelişmiş ülke deneyimlerinden yola çıkılarak büyümenin göstergeleri tartışılır | 3 | Öğrencilere geleneksel ve yeni büyüme teorilerini/modellerini tanıtır, bu modellerin ışığında ekonomik büyümenin belirleyicilerinin analizini yapar ve Türkiye ile diğer ülkelerdeki büyümenin dinamiklerini inceleyerek bazı stilize gerçekler üzerinden büyüme stratejilerini anlamalarını sağlar | 4 | Büyüme iktisadı alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi kazandırır, verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve araştırmalara dayalı çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmelerini sağlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İlk olarak büyüme kavramı ve büyüme hesaplamaları ile büyüme verilerinin analizi anlatılarak büyümenin belirleyicileri ve göstergeleri gelişmiş ve az gelişmiş ülke örnekleri kapsamında anlatılmaktadır. Daha sonra klasik (Smith, Malthus, Ricardo, Schumpeter ve Marx), keynesyen (Harrod-Domar) , neo-klasik (Solow-Swan) ve içsel büyüme (Romer, Lucas) modelleri anlatılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İktisadi büyümeye ilişkin kavramsal tanımlamalar ve büyüme hesaplamalarının yapılması | | | 2 | Büyüme sorunsalının, büyümenin belirleyicilerinin ve gelişmiş-az gelişmiş ülkelerde büyüme deneyimlerinin aktarılması | | | 3 | Klasik Büyüme Modeli | | | 4 | Klasik Büyüme Modeli | | | 5 | Klasik Büyüme Modeli | | | 6 | Keynesyen Büyüme Teorisi (Harrod-Domar Modeli) | | | 7 | Keynesyen Büyüme Teorisi (Harrod-Domar Modeli) | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Neo-Klasik Büyüme Teorisi (Robert Solow) | | | 10 | Neo-Klasik Büyüme Teorisi (Robert Solow) | | | 11 | Neo-Keynesyen Büyüme Modeli (Robinson- Pasinetti-Kaldor) | | | 12 | İçsel Büyümenin Kaynakları ve İçselleşme Süreçleri | | | 13 | İçsel Büyüme Modelleri | | | 14 | İçsel Büyüme Modelleri | | | 15 | Dünya’da ve Türkiye’de büyümenin dinamikleri, küresel kriz sonrası yeni büyüme stratejileri
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Erdal Ünsal (2007), İktisadi Büyüme, Ankara: İmaj Yayınevi
Ömer Yılmaz ve Merter AKINCI (2012), İktisadi Büyüme ve Makroekonomik Belirleyicileri, Ankara: Nobel Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|