Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GTAR3392014144 | TARİH ÖĞRETİMİ VE YAZILIMI-I | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı bilimsel bir disiplin olarak tarihin tanımı, kapsamı ve günümüze gelişimi hakkında öğrencilere kavramsal bir çerçeve sunmaktır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof .Dr. Ergin AYAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarihin kaynaklarını daha seçici ve eleştirel gözle analiz edip değerlendirebilir. | 2 | Bir disiplin olarak tarihin arkeoloji, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi, ekonomi gibi ilgili disiplinlerle ilişkisini kurabilir. | 3 | Kütüphane ve arşivleri etkin biçimde kullanabilir. | 4 | Grup çalışması yapabilir. | 5 | Bilimsel etik kurallara özen gösterir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin genel amacı doğrultusunda, derste tarih araştırmasına yönelik hakim yaklaşımlar ve yöntemleri ile tarih metodolojisinin başlıca meseleleri incelenir. Bunun yanında öğrencilere tarih yazıcılığının içinden geçtiği süreçler ve dönüm noktaları tanıtılır.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarih nedir ve ne işe yarar? | | | 2 | Tarihin kaynakları | | | 3 | Tarihin kaynakları | | | 4 | Kütüphaneler ve arşivlerin kullanımı | | | 5 | Tarihi yazmak - Tarihsel araştırma nasıl yapılır? | | | 6 | Tarihi yazmak - Tarihsel araştırma nasıl yapılır? | | | 7 | Modern (Bilimsel) tarihyazımı | | | 8 | Tarih ve toplumsal kuram | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Annales Ekolü | | | 11 | Marksist tarih anlayışı | | | 12 | Makro tarihten Mikro tarihe | | | 13 | Sözlü ve yerel tarih | | | 14 | Tartışma ve değerlendirme | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
John Tosh, Tarihin Peşinde, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 1997 Ahmet Şimşek,Tarih Nasıl Yazılır? Tarihyazımı İçin Çağdaş Bir Metodoloji, İstanbul: Tarihçi Kitabevi, 2011 Georg G. Iggers, Bilimsel Nesnellikten Postmodernizme Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı, İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 2000
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ9 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ10 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|